تهران رکوردار حباب قیمت مسکن

تهران رکوردار حباب قیمت مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه رشد حبابی نرخ مسکن بیشتر در تهران رخ داده است، گفت: عملکرد بد دولت به نابسامانی بازار مسکن دامن زده است.

به گزارش دیوان اقتصاد،حسن خسته بند در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از رشد حبابی نرخ مسکن در کشور، گفت: مشکل بالا رفتن حبابی قیمت مسکن بیشتر در تهران رخ داده و به عملکرد بد دولت مربوط است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رکود عمیق در حوزه خانه های مسکونی و بی تحرکی در بخش ساخت و ساز در چند سال گذشته عامل اصلی شکل گیری حباب قیمتی در این بازار است،  افزود: همیشه نمی توان فنر قیمت را با دست نگه داشت تا در وضعیت ثبات باقی بماند زیرا باید در جایی این فنر برای رسیدن به تعادل رها شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اکنون فنر قیمت مسکن با توجه به کاهش رکود در این بخش رها شده است، تصریح کرد: از طرف دیگر در چند ماه گذشته بدون اینکه اتفاق خاصی رخ دهد قیمت مصالح مربوط به ساخت و ساز کاملا افزایش یافته که این نیز در حبابی شدن نرخ مسکن بی تاثیر نیست.

خسته بند با بیان اینکه باید بخش مسکن سیر طبیعی خود را طی کرده و دخالت در این حوزه وضعیت را بدتر می کند، ادامه داد: اگر ساخت و ساز در کشور فعال شود علاوه بر ایجاد اشتغال برای بسیاری افراد، کارخانجات بسیاری نیز احیا شده و در نتیجه بخش مسکن نیز رونق می گیرد.

  وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیری مناسب از سوی دولت برای ساماندهی بازار مسکن، گفت: دولت باید با ارایه تسهیلات ارزان قیمت در رونق بازار مسکن سهیم باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از بنگاه داری برخی بانک ها در چند سال اخیر که به آشفتگی هر چه بیشتر وضعیت بازار مسکن دامن زده است، افزود: متاسفانه در سال های اخیر بانک ها نیز به سمت خانه هایی رفته اند که ساخت و ساز آن ها زمان مشخص داشته باشد.

وی ادامه داد: عدم اعطای تسهیلات بانکی به خانه های قدیمی ساز مشکلاتی را در بازار رفم زده و به نوعی گران شدن خانه های نوساز را منجر شده است.

مردم برای اخذ تسهیلات مسکن درگیر بخشنامه های متفاوت هستند

خسته بند با بیان اینکه دولت باید در ارتباط با بافت فرسوده نیز همت ویژه ای داشته باشد، گفت: بانک ها در گذشته عملکرد خوبی در این حوزه نداشته اند و اکنون نیز بسیاری از مردم گرفتار بخشنامه و دستورالعمل های بانک ها برای اخذ تسهیلات هستند.

وی با اشاره به وعده تامین ١٠ درصد تسهیلات مسکن از سوی دولت، تصریح کرد: با توجه به بدعهدی دولت در این زمینه و اذعان سازمان برنامه و بودجه کشور به کمبود منابع برای تامین این موضوع بانک ها به مردم فشار آورده  قصد تملک خانه های آن ها را برای تامین منابع مورد نیاز خود دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: روند فعلی تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن باعث نارضایتی های عدیده شده از آیت دولت باید تجدیدنظری در این حوزه انجام دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.