آخوندی:انجام 90 درصد حمل و نقل کشور با خودرهای شخصی

آخوندی:انجام 90 درصد حمل و نقل کشور با خودرهای شخصی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه90 درصد حمل و نقل کشور بر پایه خودروهای شخصی قرار گرفته، گفت: این وضعیت زندگی مردم ایران را با بحران مواجه کرده است.

به گزاش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «عباس آخوندی» در سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی،افزود: این بحران در همه بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظام شهری به خوبی قابل مشاهده است.
وی با بیان اینکه نیازمند بازخوانی در نظام حمل و نقل شهری هستیم، گفت: در 15 تا 20 سال اخیر آزاد راه و بزرگراه های زیادی در شهرها ساخته ایم اما نه تنها مشکل ترافیک حل نشده بلکه هر روز عده ای این مساله را به تمسخر می گیرند.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مساله ترافیک شهروندان را کلافه و پرخاشگر کرده است، افزود: با جدیت در تغییر نظام حمل و نقل شهری و یک برنامه مدون می توانیم مشکلات مربوط به حمل و نقل را در شهرها برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه تغییر نگرش بدون کمک رسانه ها امکان پذیر نیست،افزود: با اینکه ما در حوزه کلانشهرها و حمل و نقل درگیر یک مساله پیچیده ایم اما مدتهاست که رسانه ملی با زندگی مردم کاری ندارد و به موضوع نمی پردازد.
سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل امروز 30 دی با هدف توسعه شبکه حمل و نقل همگانی در درون و برون شهری با حضور کارشناسان و دست اندرکاران حمل و نقل همگانی و شبکه ریلی در هتل الکپیگ تهران برگزار شد و تا فردا اول بهمن ادامه دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.