واکنش رئیس سابق بانک مرکزی به نوسانات اخیر در بازار سکه و ارز

واکنش رئیس سابق بانک مرکزی به نوسانات اخیر در بازار سکه و ارز

رئیس کل سابق بانک مرکزی نسبت به نوسانات اخیر در بازار سکه و ارز واکنش نشان داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از العالم،محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه گفته می‌شود، نوسان در بازار سکه و ارز طبیعی است، گفت: نوسان و هرگونه افزایش قیمت در بازار سکه و ارز در کشور ما و در هر جای دنیا، متأثر از قیمت اونس جهانی طلاست، اما نظارت بانک مرکزی نیز در این بین بی تأثیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی باید با اتخاذ سیاست‌های کارآمد، بازار سکه و ارز را در دست بگیرد، اظهار داشت: برخی اظهارنظرها درباره اینکه نوسان در قیمت سکه و ارز، طبیعی است، کارشناسی شده نیست، زیرا بانک مرکزی می‌تواند به عنوان یک نهاد ناظر، نقش مؤثری در کنترل بازار ایفا کند.

رئیس کل سابق بانک مرکزی تصریح کرد: تجربه سال‌‌های گذشته بنده در ریاست بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک مرکزی با سیاست‌‌های انقباضی می‌تواند بازار را کنترل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سیستم‌های نظارتی بانک مرکزی در قیمت‌ها خیلی تأثیر ندارد، بلکه این مسئله بر تأثیر روانی مسئله تأثیرگذار است؛ در مقطعی ایجاب می‌کند که بانک مرکزی سکه می‌فروشد و حباب را می‌شکند و در بازار ارز هم سیاست ایجاب می‌کند، ارز را متناسب با قیمت‌ها عرضه می‌کند، به هر حال این‌ها ابزارهایی  است که بانک مرکزی می‌تواند از آنها در جهت کنترل بازار بهره بگیرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.