اصلاح نظام آموزشی متناسب با رونق فعالیت های نوپا ضروری است

دبیر اتحادیه کسب وکارهای مجازی:

اصلاح نظام آموزشی متناسب با رونق فعالیت های نوپا ضروری است

دوشنبه, ژانویه 22, 2018 - 16:21 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دبیر اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه کسب و کارها در جذب نیروی انسانی متخصص و با تجربه به شدت با مشکل مواجه اند گفت: اصلاح نظام آموزشی متناسب با رونق کسب و کارهای نوپا ضروری است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از از اتحادیه کسب و کارهای مجازی فرشاد وکیل زاده افزود: بسیاری از کسب و کارها مجبور هستند خود نسبت به آموزش نیروی انسانی اقدام کنند که این امرکندی رشد این کسب و کارها را به همراه داشته است.
وی که در روز های اخیر در نشست محمد جواد آذری جهرمی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با استارت آپ ها حضور یافته بودبا طرح این سئوال که چرا آموزش عالی به رغم آگاهی از مشکل سعی در اصلاح ساختارهای آموزشی کشور ندارد؟ ادامه داد: چرا راهکار حل مشکل بیکاری را اصلاح سیستم آموزشی نمی بینیم و سعی داریم با طرح های ناکارآمد مانند بنگاه های زود بازده تنها دنبال درمان کوتاه مدت باشیم؟
وکیل زاده آموزش را یکی از مهمترین بخش هایی دانست که دولت در جهت حمایت از راه اندازی کسب و کارهای نوین باید به آن اهمیت دهدو گفت:این بخش با کمترین بار مالی برای دولت، بیشترین اثرگذاری را خواهد داشت.
این فعال کسب و کارهای مجازی خاطرنشان ساخت:جوانان قبل از راه اندازی استارت آپ ها، باید با مفاهیم اولیه راه اندازی کسب و کار و امکان سنجی آن آشنا شوند.باید قبل از راه اندازی کسب و کار خود بدانند که محصول آنها چه نیازی را در جامعه پاسخ خواهد داد؟ آیا طرح آنها توان رقابت با رقبای موجود را دارد یا خیر؟ آیا محصول آنها مزیتی نسبت به محصولات موجود در بازار دارد و آیا توان فنی و مالی لازم برای به سرانجام رساندن طرح را دارند؟
دبیراتحادیه کسب و کارهای مجازی ادامه داد:اگر دولت در این بخش بتواند آموزش های لازم را بدهد، کمک بزرگی به جامعه خواهد کرد و دیگر شاهد راه اندازی تعداد زیادی از کسب و کارهای تکراری بدون ایده و خلاقیتی جدید نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان ما فاقد دانش و مهارت های کافی جهت فعالسازی یک کسب و کار جدید هستند خاطرنشان ساخت:راه اندازی یک کسب و کار فارغ از ایده، نیازمند تجربه و اطلاعات زیادی است در این شرایط حداقل انتظار این است که اگر دولت حمایتی نمی کند، حداقل باری بر دوش کارآفرینان جوان ایجاد نکند.
وکیل زاده با بیان اینکه اعتقاد دارم که در یک اقتصاد سالم و کارآمد، منبع اصلی درآمد دولت می بایست از محل مالیات ها باشد ادامه داد:اما مسئولان بپذیرند که کسب و کارهای نوآور در سالهای آغازین خود نه تنها سودی نخواهند داشت بلکه به شدت نیازمند جذب نقدینگی برای توسعه هستند حال در شرایطی که جوانان ما حتی به اصول شرکت داری نیز وقوف کامل ندارند و قطعا در سالهای آغازین درآمد چندانی حتی برای پوشش هزینه های خود ندارند، چرا ذهن آنها را درگیر موضوعات پیچیده ای نظیر مالیات ها می کنیم؟! دولت اگر دنبال کسب درآمدهای مالیاتی است لطفا سراغ فعالانی برود که سالانه ده ها میلیارد تومان درآمد داشته و هیچ مالیاتی هم پرداخت نمی کنند. اجازه دهید تمرکز ما بر ایده ها و کسب و کارمان باشد.
این فعال استارت آپی یکی از حلقه های مهم و حیاتی یک کسب و کار پس از خلق ایده و تولید محصول را عرضه آن در جامعه برشمرد و افزود: نکته ای که هیچکدام از مسئولان به آن توجهی ندارند، همین بخش از کار است.
وکیل زاده گفت:فرض کنید شما با یک ایده خوب، جمع آوری تیم مناسب و تامین مالی طرح، محصولی را تولید و آماده عرضه کرده اید، چگونه باید محصول خود را به مخاطبان آن معرفی کنید؟ دولت تا کنون چه حمایتی در این بخش داشته است؟
دبیر اتحادیه کسب و کارهای مجازی با طرح این سئوال که آیا در جریان هستید حتی حداقل حمایت صدا و سیما در پخش تبلیغات رایگان برای فعالان اقتصادی، شامل کسب و کارهای نوین نمی شود؟ آن هم تنها به بهانه اینکه کل پکیج تبلیغات این حوزه به صورت انحصاری به یک شرکت خصوصی فروخته شده است خواستار رسیدگی وزیرارتباطات به این موضوع شد.
وکیل زاده تاکید کرد: استارت آپ ها بیش از کمک های مالی، نیازمند آماده سازی زیرساخت برای شروع فعالیتهای خود هستند.
به گزارش ایرنا محمد جواد آذری جهرمی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات سی دیماه امسال با جمعی از فعالان استارت آپی دیدارداشت وی در این دیدارگفت: اگر تلاشی برای برداشته شدن موانع پیش روی کسب و کارهای داخلی نشود عرصه به کسب و کارهای خارجی واگذار خواهد شد.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: اگر امروز موانع کسب و کارهای داخلی برداشته نشود و آنها نتوانند سهم بازار را بگیرند نیاز مردم منتظر آنها نخواهد ماند.
وی گفت: هر چند به عنوان حاکمیت نسبت به فیلتر کردن هم اقدام شود نیاز مردم راه دیگری خواهد یافت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.