تسهیلات دهی به فرهنگیان در قالب سامانه مرآت

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت:

تسهیلات دهی به فرهنگیان در قالب سامانه مرآت

بانک قرض الحسنه رسالت و وزارت آموزش و پرورش همکاری بین دو مجموعه را گسترش می دهند.

به گزارش دیوان اقتصاد ، همزمان با دهه مبارک فجر در نشستی مشترک در راستای ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه و به منظور ارائه خدمات و تسهیلات به فرهنگیان سراسر کشور، محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت و اله یار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
در این نشست مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با تبریک دهه مبارک فجر، ضمن ابراز خرسندی از این همکاری، گفت: بنده به آموزش و پرورش وابستگی و تعلق خاطر دارم و این موضوع به دوران انقلاب و دفاع مقدس باز می گردد که به عنوان معلم تربیتی انجام وظیفه می کردم.
محمدحسین حسین زاده افزود: ما یک بانک قرض الحسنه خرد هستیم و در چارچوب بانکداری اجتماعی، تلاش داریم تا خدمات و تسهیلات شرعی، آسان و ارزان را به صورت تخصصی ارائه کنیم. وی یادآور شد: فرهنگیان در سراسر کشور می توانند با استفاده از سامانه اعتبارسنجی مرآت و با شرایطی آسان از این خدمات بهره مند شوند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه از فعالیت های بانک قرض الحسنه رسالت که به دور از شعار درمانی در توسعه و ترویج فرهنگ قرض الحسنه پیشرو است، تقدیر و اظهارامیدواری کرد این تفاهم نامه سبب خیر و برکت برای فرهنگیان سراسر کشور شود. اله یار گفت: نگاه دستگاه تعلیم وتربیت به بانک قرض الحسنه رسالت نگرش مثبتی بوده و این را می توان از میزان استقبال و مراجعات فرهنگیان استنباط کرد.
همچنین حافظی مدیر گروه آموزش و پرورش بانکداری اجتماعی گفت: علاوه بر ارائه تسهیلات، تلاش داریم خدمات دیگری همچون سفر عتبات عالیات با شرایط اقساطی را برای فرهنگیان و خانواده هایشان فراهم کنیم. هم اکنون بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و انعقاد قرارداد همکاری با شرکت زاگرس (وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان)، کاروان های مختلفی از سراسر کشور به عتبات اعزام شده است و بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده در فروردین ۹۷، تعداد ۴۰۰۰ هزار نفر از فرهنگیان به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.
وی افزود: درصدد هستیم در مدارسی که با بانک قرض الحسنه رسالت همکاری دارند، بستر لازم جهت آموزش سواد مالی، تربیت اقتصادی، وقف تکلیف مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای دانش آموزان و فرهنگیان آن واحد آموزشی صورت گیرد.
گفتنی است، موضوع تفاهم نامه، همکاری و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و بانک قرض الحسنه رسالت در راستای اشاعه فرهنگ مقدس قرض الحسنه در میان فرهنگیان و مدارس سراسر کشور و ارائه خدمات بانکی به افراد معرفی شده از طرف وزارت آموزش و پرورش بر اساس مفاد تفاهم نامه است.
وزارت آموزش و پرورش بزرگترین وزارتخانه کشور است که در مجموع بیش از یک میلیون نفر معلم و کارمند، ۷۱۹ منطقه آموزش و پرورش، بیش از ۱۰۵ هزار مدرسه و حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت دانش آموزی دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.