الزام دولت به واریز درآمدهای هدفمندی به خزانه و حذف مجوز افزایش قیمت حامل‌های انرژی

کمیسیون تلفیق در بررسی مجدد تصویب کرد

الزام دولت به واریز درآمدهای هدفمندی به خزانه و حذف مجوز افزایش قیمت حامل‌های انرژی

چهارشنبه, فوریه 14, 2018 - 12:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

الزام دولت به واریز درآمدهای هدفمندی به خزانه و حذف مجوز افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تداوم پرداخت یارانه نقدی به عموم مردم، مهمترین مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی مجدد تبصره 14 لایحه بودجه 97 بوده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، علی اصغر یوسف نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره مصوبات جدید این کمیسیون درباره تبصره 14 لایحه بودجه 97 با اشاره به باقی ماندن جدول الحاقی به این تبصره درباره شفاف سازی منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها و اضافه شدن یک حکم به این جدول گفت: «طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، بر اساس ماده ۳۹ برنامه ششم و قانون هدفمندی یارانه‌ها و شفاف‌سازی منابع و مصارف، کلیه درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها بر اساس جدول پیوست به حساب هدفمندی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود و بر اساس جدول پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه، هزینه می‌شود. همچنین جابجایی هزینه‌ها از سایر ردیف‌ها ممنوع است».

همچنین مطابق با توضیحات سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس درباره جزئیات جدول الحاقی تبصره 14 لایحه بودجه و زیرنویس‌های آن، عبارت «افزایش سقف پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها تا سقف چهارصد و ده هزار میلیارد ریال از محل افزایش منابع این جدول امکان‌پذیر است» از زیر نویس این جدول حذف شده است.

حذف عبارت مذکور از زیرنویس جدول الحاقی تبصره 14 لایحه بودجه 97 بدین معناست که مجوز کمیسیون تلفیق مجلس به دولت مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی و همچنین تداوم پرداخت یارانه نقدی به عموم مردم در سال آینده، حذف شده است. حدود دو هفته قبل در اوایل بهمن ماه و در جریان بررسی مجدد لایحه بودجه 97 در این کمیسیون بعد از رد کلیات آن در صحن علنی مجلس، این مجوز به دولت داده شده بود.

گفتنی است در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 97 در جلسه روز دوشنبه صحن علنی مجلس، به دستور علی لاریجانی، رئیس مجلس و بدون انجام رای گیری، تبصره 14 این لایحه به کمیسیون تلفیق مجلس برگردانده شد تا توسط این کمیسیون مجددا اصلاح شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.