نقل و انتقالات ارزی با سوئیفت

نقل و انتقالات ارزی با سوئیفت

چهارشنبه, فوریه 21, 2018 - 08:59 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سوئیفت سیستمی است که در زمینه حواله ارزی و انتقال پول به خارج از کشور فعال است و نقش اساسی در نقل و انتقالات بانکی جهانی ایفا می‌کند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، سوئیفت جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی است که از حروف اول عبارت Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication گرفته شده و مرکز آن درکشور بلژیک است مؤسسات مالی در سراسر جهان از این سیستم جهت تبادل اطلاعات مالی محرمانه خود استفاده می‌کنند.

سوئیفت یک نقطه دسترسی یا به اصطلاح SAP در اختیار هر کشور قرار می‌دهد تا به وسیله آن به سیستم جهانی سوئیفت متصل شوند. نقطه دسترسی کشورمان، ایران هم در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واقع شده است.

سوئیفت در واقع قالبی را ارائه می‌کند که تراکنش‌های بین المللی از طریق آن بدون مشکل جریان می‌یابد و ردیابی می‌شود. به این صورت که هر گونه ارسال و دریافت پیام بین واحدهای بانکی داخل کشور و بانک‌های خارج از کشور از طریق سوئیفت انجام می‌شود، بانک‌های ایران از طریق خطوط به مرکز SAP در بانک مرکزی متصل می‌شوند و پیام‌ها از آنجا برای بانک‌های خارج از کشور فرستاده می‌شود. به وسیله SWIFT انجام معاملات ارزی در سطح جهانی سریع‌تر، مطمئن‌تر و کم هزینه‌تر از قبل انجام می‌شود.

برای صدور حواله سوئیفت، شما باید به کد سوئیفت دسترسی داشته باشید. در واقع تنها آن دسته از حساب‌های بانکی می‌توانند در سیستم سوئیفت، حواله ارزی دریافت و ارسال کنند که به سیستم سوئیفت متصل بوده و کد سوئیفت را از این موسسه غیر دولتی دریافت کرده باشند. SWIFT کد در واقع یک کد ۱۱ رقمی است که برای انجام حواله ارزی باید علاوه بر اطلاعات شخصی دارنده حساب، این کد را هم در اختیار داشته باشید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.