اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان از بیمه شخص ثالث به دیه محکومان معسر

اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان از بیمه شخص ثالث به دیه محکومان معسر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان از بیمه شخص ثالث به دیه محکومان معسر موافقت کردند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، ۲ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۷، با جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۱) ماده واحده این لایحه با ۱۵۶ رای موافق، ۲۱ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۱) ماده واحده این لایحه آمده است: به‌ منظور تامین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارات برعهده بیت‌المال یا دولت باشد، وزیر دادگستری مجاز است با تصویب هیأت نظارت صندوق تامین خسارت‌های بدنی حداکثر تا سه هزار و پانصد میلیارد (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع درآمد سالانه موضوع بندهای (ث) و (ج) ماده (۲۴) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب بیستم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ را از محل اعتبارات ردیف ۲- ۱۱۰۰۰۰ جدول شماره (۷) این قانون دریافت و هزینه کند.

مدیرعامل صندوق خسارت های بدنی نیز مکلف شده با اعلام وزیر دادگستری، مبلغ یادشده را به‌نسبت در مقاطع سه‌ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد. وزارت دادگستری مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و اجتماعی مجلس ارائه کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.