کاهش ۲۳۵ ریالی زیان بانک صادرات در شفاف‌سازی ۹ ماهه

کاهش ۲۳۵ ریالی زیان بانک صادرات در شفاف‌سازی ۹ ماهه

چهارشنبه, فوریه 21, 2018 - 12:09 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بانک صادرات با انتشار صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۶ بعد از برگزاری مجمع، که با کاهش ۲۳۵ ریالی زیان نسبت به دوره مشابه قبلی نیز همراه شده در آستانه بازگشایی نماد بعد از ۲۱ ماه قرار گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، بانک صادرات بعد از برگزاری مجمع به عنوان گام نخست بازگشایی نماد و پس از آن با انتشار صورت های مالی صاحبان سهام خود بزرگترین تحول در زمینه رفع محدودیت های معاملاتی این شرکت در تالار شیشه ای را به وجود آورد.

صورت سود و (زیان)

بانک صادرات که با سرمایه ۵۷.۸۰۰.۰۰۰ میلیون ریال در بازار سهام حضور دارد، سود (زیان) خالص هر سهم در پایان دوره مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۶ را (۵۲۵) ریال زیان به صورت حسابرسی نشده اعلام کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل یعنی ۳۰ آذر ماه ۹۵ که این بانک (۷۶۰) ریال زیان به صورت حسابرسی شده اعلام کرده بود، شاهد کاهش (۲۳۵) ریالی زیان این بانک در این شفاف سازی هستیم.

بر اساس سایر اطلاعات این شفاف سازی، بانک صادرات در این دوره مالی به میزان (۶۴.۰۵۹.۳۱۹) میلیون ریال سود (زیان) انباشته پایان دوره را در صورت های مالی خود به ثبت رسانده که نسبت به دوره مشابه سال قبل «۳۰ آذر ماه ۹۵» که (۶۳.۳۰۱.۰۰۲) میلیون ریال سود (زیان) انباشته پایان دوره را اعلام کرده بود با ۷۵۸.۳۱۷ میلیون ریال افزیش مواجه هستیم.

ترازنامه

همچنین نگاهی به صورت ترازنامه این بانک نیز نشان می دهد در پایان دوره مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۶، جمع بدهی بانک صادرات به ۱.۶۱۱.۰۵۲.۸۲۵ میلیون ریال و جمع حقوق صاحبان سهام نیز به ۲۲.۱۶۷.۷۱۹ میلیون ریال و در مجموع جمع بدهی ها و حقوق صاحبان سهام به ۱.۶۳۳.۲۲۰.۵۴۴ میلیون ریال در این صورت مالی درج شده است.

آخرین اطلاعات مالی

این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بانک صادرات که با نماد «وبصادر» در بازار اول (تابلوی اصلی) بورس فعالیت دارد، از ۲۹ تیر ماه ۹۵ متوقف و سهامداران آن بیش از ۲۱ ماه است که منتظر بازگشایی نماد آن هستند و با برگزاری مجمع و انتشار صورت های مالی احتمالا باید بزودی منتظر رفع توقف نماد این بانک در بورس باشیم.

همچنین آخرین وضعیت این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت بانکی، ۲۵۱ مرتبه است.

سهامداران عمده

افزون بر این بر اساس گزارش ایبِنا، پنج سهامدار عمده بانک صادرات، شامل «دولت با ۱۸.۳۱۰ درصد، سازمان خصوصی سازی با ۴.۹۹۰ درصد، سرمایه گذاری استان تهران با ۴.۰۶۰ درصد، بیمه سلامت ایران با ۳.۵۱۰ درصد و خدمات پشتیبانی مهر با ۳.۴۰۰ درصد» است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.