بزرگراه باکو - آستارا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد

بزرگراه باکو - آستارا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد

رئیس شرکت راه سازی 'آذرآوتو یول ' جمهوری آذربایجان گفت: بزرگراه در دست ساخت باکو – آستارا (تا مرز جمهوری اسلامی ایران) دهه اول خرداد سال آینده به بهر ه برداری می رسد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا،صالح محمداف افزود: بزرگراه در دست ساخت « الت » 38 کیلو مترکوتاه تر از جاده قبلی این مسیر خواهد بود و موجب زودتر رسیدن مسافران و محوله ها به مقصد ایران خواهد شد .

طول جاده فعلی 'الت ' باکو – آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران 243 کیلومتر بوده و پس از استفاده از بزرگراه جدید در دست ساخت ، این مسیر 38 کیلومتر کوتاه تر می شود و یه 204.6 کیلومتر می رسد.

کارهای ساخت و ساز در این بزرگراه جدید چهارباندی در خاک جمهوری آذربایجان در سال 2008 میلادی آغاز شده و در چند بخش مختلف از جمله در بخش های 'ینی کند – سلیان ' ، 'سلیان – شور سولو' ، 'شورسولو – جلیل آباد ' ، 'جلیل آباد – ماسالی ' و 'ماسالی – آستارا ' انجام گرفته است .

بحش 23.4 کیلومتری 'ینی کند – سلیان ' این بزرگراه جدید و پل 363 متری بر روی آن سال 2016 میلادی طی مراسمی باحضور الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

شرکت راه سازی ' آذرآوتو یول ' برنامه ریزی کرده ساخت بزرگراه 'الت ' باکو – آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران را در سال 2018 میلادی بطور کامل به پایان برساند .

در حال حاضر کارهای ساخت و ساز در بخش 'سلیان – شورسولو ' و ' شورسولو – جلیل آباد ' با سرعت ادامه دارد و ساخت بخش های 'جلیل آباد – ماسالی ' و 'ماسالی – آستارا ' این بزرگراه جدید بطور کامل به پایان رسیده است .

بزرگراه جدید 'الت ' ( حومه باکو ) – آستار تا مرز جمهوری اسلامی ایران بر اساس وام اختصاص یافته از سوی بانک جهانی ، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه و مرمت اروپا ساخته می شود .

جاده فعلی از شهرستان سلیان واقع در 110 کیلومتری جنوب باکو تا مرز جمهوری اسلامی ایران ساخته شده در دوره شوروی سابق که در مسیر حمل و نقل بین المللی از ایران از طریق آستارا به جمهوری آذربایجان ، روسیه و گرجستان قرار می گیرد ، یک جاده قدیمی ، فرسوده و کم عرض و ناهموار بوده و مشکلات عدیده ای برای رانندگان کامیونهای فعال در حمل و نقل بین المللی در این مسیر ایجاد می کند.

به گزارش شرکت راه سازی 'آذرآوتویول ' آغاز بهره برداری این بزرگراه علاوه بر تامین حرکت راحت خودرو ها ، موجب توسعه گردشگری و کشاورزی و حمل و نقل در این مسیر خواهد شد .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.