کسب رتبه نخست پرداخت تسهیلات به بنگاههای کوچک و متوسط توسط بانک سپه در استان مرکزی

مدیر شعب منطقه مرکزی خبرداد:

کسب رتبه نخست پرداخت تسهیلات به بنگاههای کوچک و متوسط توسط بانک سپه در استان مرکزی

مدیر شعب منطقه مرکزی گفت: بانک سپه رتبه نخست استان مرکزی را در پرداخت تسهیلات به بنگاههای کوچک و متوسط طی سال جاری به خود اختصاص داد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، امراله زند ضمن اعلام خبر فوق، افزود:همکاری بانک سپه با کارگروه طرح ایجاد رونق در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و متقاضیان سرمایه‌ گذاری صنعتی و تولیدی در استان مرکزی مطلوب بوده و این بانک با پرداخت 1112 فقره تسهیلات به مبلغ هزار و 51 میلیارد ریال در حوزه طرح رونق تولید واحدهای کوچک و متوسط رتبه نخست را در استان کسب کرد.
وی با اشاره به اهمیت حضور بانک‌ها در عرصه تولید کشور افزود:با توجه به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام جدی به موضوع تولید و اشتغال بانک‌ها باید حضور پررنگ‌تری در این زمینه داشته باشند.
زند تصریح کرد: بانک سپه در پرداخت تسهیلات سرمایه‌گذاری ثابت و سرمایه در گردش هیچ گونه مشکلی ندارد و کلیه طرح‌ها بر اساس نتایج کارشناسی مصوب در کوتاه ترین زمان ممکن به متقاضیان پرداخت شده است.

* عبور فعالیت های ارزی منطقه از 65 میلیون دلار
مدیر شعب منطقه مرکزی گفت: با استفاده از فرصت های پیش آمده در پسابرجام از ابتدای سال 96 تا پایان آذرماه مبلغ 65 میلیون و 667 هزار دلار فعالیت ارزی داشته ایم که شامل 284 فقره حواله به مبلغ 52 میلیون و 441 هزار دلار و 39 فقره اعتبار اسنادی 13 میلیون و 258 هزار دلار بوده که در حوزه اعتبارات اسنادی نشان دهنده رشد 395 درصدی نسبت به پایان سال گذشته است.
به گفته زند کلیه شعب منطقه دارای عملیات ارزی بوده و تعداد 10 شعبه نیز در حوزه حواله و اعتبار اسنادی ارزی فعالیت دارند.

* کسب رتبه اول رشد منابع در استان
وی همچنین از افزایش منابع بانک سپه استان در سال جاری خبر داد و افزود: منابع این بانک در استان از 10 هزار و 124 میلیارد ریال در پایان سال 95 به 13 هزار میلیارد ریال در پایان آذر سال جاری رسیده که نشان از رشد 29 درصدی در 9ماهه نخست سال است.
زند افزود:با توجه به رشد 29 درصدی منابع سهم درصد منابع بانک سپه در استان از 7.9 به 8.6 افزایش یافته و همچنین سرانه منابع شعب از 306 میلیارد به 419 میلیارد ریال و سرانه پرسنلی از 34 میلیارد به 46 میلیارد ریال رسیده است.
وی ارتقای جایگاه بانک سپه در استان مرکزی طی سالهای اخیر نشان دهنده تلاش مضاعف و هدفمند پرسنل منطقه دانست.

* پرداخت 1400 فقره وام ازدواج
زند در خصوص عملکرد بانک سپه در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج اظهارداشت:بانک سپه در قالب اجرای طرح ضربتی1400 فقره وام ازدواج با اعتباری بیش از 150 میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط در استان مرکزی از ابتدای سال تا پایان آذر ماه پرداخت کرده است.
وی افزود: این اقدام بانک سپه باعث رضایتمندی مشتریان شد بطوری که انعکاس مطلوبی در رسانه های استانی داشته است.

* پرداخت 3042 فقره تسهیلات کارت اعتباری برای رفع نیاز ضروری خانوارها و اقشار کم درآمد
زند گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه جهت رفع نیاز ضروری اقشار کم درآمد و کمک به اقتصاد آنها تعداد 3042 فقره کارت اعتباری به میزان 365 میلیارد ریال پرداخت شده است.

* کمک به اقشار آسیب پذیر
مدیر منطقه مرکزی گفت: تسهیلات پرداخت شده توسط بانک سپه به اقشار آسیب پذیر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در استان از ابتدای سال 96 تا پایان آذرماه 220 فقره به مبلغ 31 میلیارد ریال بوده است.
به گفته وی پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب پذیر در کمترین زمان ممکن بررسی و پرداخت شده تا قسمتی از مشکلات این قشر از جامعه را پوشش دهد.

* کمک بلاعوض بانک سپه به بیمارستان امام علی (ع) شهر کمیجان
با حمایت بانک سپه بخشی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان کمیجان خریداری و نصب شده است.
امراله زند گفت: در همین راستا با کمک 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی مدیریت شعب بانک سپه استان مرکزی به تجهیز بیمارستان کمیجان، روند تجهیز و راه‌اندازی بخش‌های مختلف این بیمارستان سرعت گرفته است.
وی گفت: بیمارستان امام علی(ع) کمیجان 14 سال پیش به همت یکی از خیرین کمیجان احداث و تکمیل شده است که به دلیل نبود تجهیزات کافی و عدم حضور پزشکان متخصص در این شهرستان، درصد اشغال تخت آن تا دو سال گذشته حدود 7 درصد بوده است که با کمک بلاعوض بانک سپه و پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و استقرار 21 پزشک که 6 نفر از آنان را پزشکان متخصص تشکیل می‌دهند، ضریب اشغال تخت در این بیمارستان به بیش از صددرصد رسیده است.
وی ادامه داد :بانک سپه این مبلغ را در راستای سیاستهای کمک به رفع فقر و محرومیت‌ زدایی در مناطق کمتر توسعه‌یافته استان پرداخت کرده است.
زند با اشاره به همراهی سیاست های بانک سپه با دولت تدبیر و امید با تقدیر از حسن‌توجه چقازردی مدیر عامل بانک سپه و اعضای هیئت مدیره نسبت به توانمند‌سازی مناطق محروم استان مرکزی گفت:امیدواریم با استمرار این سیاستها بتوانیم گام بلندتری در راستای توسعه استان برداریم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.