صدور ضمانت نامه ارزی تعهد پرداخت به نفع بانک‌های عمانی عملیاتی شد

صدور ضمانت نامه ارزی تعهد پرداخت به نفع بانک‌های عمانی عملیاتی شد

صدور ضمانت نامه ارزی تعهد پرداخت به نفع بانک های عمانی در این کشور با پیگیری‌های اتاق مشترک ایران و عمان از طریق بانک مرکزی، امکان پذیر شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اتاق بازرگانی ایران، با پیگیری‌های اتاق مشترک ایران و عمان از طریق بانک مرکزی، صدور ضمانت نامه ارزی تعهد پرداخت به نفع بانک های عمانی به منظور تضمین بازپرداخت تسهیلات پرداختی بانک های عمانی به شرکت‌های ایرانی ثبت شده در عمان امکان‌پذیر شد.

محسن ضرابی ضمن اعلام این خبر،افزود: سرمایه‌گذاران ایرانی، تاکنون برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمانی، به دلیل عدم ضمانت بانک‌های ایرانی، نمی‌توانستند از تسهیلات بانک‌های عمانی برخوردار شوند که با رایزنی با معاونت ارزی بانک مرکزی این امکان فراهم شد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: بانک مرکزی با صدور بخشنامه به تمام بانک‌های عامل به منظور حمایت از شرکت های صادر کننده ایرانی که در صدد احداث کارخانه در عمان و تامین ۳۰% ارزش افزوده با هدف صادرات مجدد به بازار های ثانویه هستند و همچنین صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایرانی که قصد استفاده از تسهیلات بانک های عمانی، جهت اجرای پروژه ها در کشور عمان در قالب B.O.O و B.O.T را دارند این اقدام را انجام داده است. این ضمانت نامه با تحقق شرایط و ضوابط و مقررات انجام خواهد شد.

به گفته وی، علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در عمان و بهره مندی از تسهیلات بانک های این کشور و دریافت ضمانت نامه از سوی بانک‌های ایرانی می‌توانند با مراجعه به اتاق مشترک ایران و عمان از جزئیات نحوه استفاده از تسهیلات مطلع شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.