سهام شرکت های بیمه آسیا و اتکایی امین فردا واگذار می شود

سهام شرکت های بیمه آسیا و اتکایی امین فردا واگذار می شود

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: 11.4 درصد سهام بیمه اتکایی امین و 18.84 درصدی سهام بیمه آسیا فردا از طریق مزایده واگذار می شود.

 

 به گزارش دیوان اقتصاد،سیدجعفر سبحانی در گفت و گو با ایرنا گفت: بیمه اتکایی امین و آسیا بیمه هایی هستند که فردا واگذار می شوند؛ انتظار بر این است که سهام بیمه آسیا متقاضی داشته باشد اما درباره بیمه اتکایی امین باید دید که وضعیت چگونه خواهد بود.

وی افزود: 11.5 درصد بیمه اتکایی امین با قیمت پایه 41 میلیارد تومان و تعداد سهام قابل عرضه 433 میلیون و 397 هزار و 842 سهم است که خریدار باید 30 درصد قیمت بلوک 18.84 درصدی را به صورت نقد پرداخت کند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سهم باقی مانده دولت برای واگذاری در بیمه آسیا نیز 18.84 درصد با قیمت پایه حدود 83 میلیارد تومان است که خریداران این سهم‌ها 20 روز کاری فرصت دارند تا حصه نقدی بلوکی که خریداری کرده‌اند را به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کنند.

به گفته وی قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه یعنی امروز به علاوه 20 درصد است به شرط اینکه قیمت آن از 1432 ریال کمتر نباشد.

 

** سهام بیمه البرز واگذار شده است

سبحانی درباره واگذاری بیمه البرز نیز گفت: 12 اسفندماه جاری 17.34 درصد سهام بیمه البرز که در اختیار دولت بود، با ارزشی بالغ بر 884 میلیارد و 425 میلیون ریال به صورت بلوکی در بورس عرضه شد.

وی همچنین درباره اینکه گفته می شود بیمه البرز دوباره به بخش دولتی واگذار شده است، گفت: بورس خریدار را تایید کرده مقرر شد که 30 درصد ارزش این بیمه صورت نقد و بقیه در اقساط چهار ماهه پرداخت شود و اکنون نیز در مهلت 20 روزه پرداخت حصه نقدی است.

واگذاری تمامی سهام باقیمانده متعلق به دولت در شرکت های بیمه آسیا، البرز و اتکایی امین بر اساس مصوبه دی ماه امسال هیات دولت انجام می شود؛ پیشتر مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره زمان واگذاری سهم باقیمانده دولت در سه شرکت بیمه به ایرنا گفته بود: با توجه به بورسی بودن هر سه شرکت، کشف قیمت پایه هر سهم و قیمت گذاری آن زمانبر نیست و تلاش می کنیم از طریق بورس انجام شود.

نخستین عرضه سهام این شرکت ها اواسط بهمن ماه انجام شد که خریداری نداشت و اکنون دومین عرضه آن روزهای پایانی سال موکول شده است.

گفته می شود که یک سرمایه گذار خارجی از متقاضیان خرید سهام بیمه آسیاست اما باید دید که در نهایت سهام این شرکت به کدامیک از خریداران می رسد.

ر




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.