مصرف روزانه بنزین از مرز ۱۰۱ میلیون لیتر گذشت

مصرف روزانه بنزین از مرز ۱۰۱ میلیون لیتر گذشت

یک‌شنبه, مارس 18, 2018 - 15:52 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

با افزایش ترددهای برون شهری که ناشی از آغاز پرحجم سفرهای نوروزی است، مصرف بنزین و گازوئیل نسبت به روز مشابه سال قبل به ترتیب با ۴.۱ و ۱۰.۳ درصد رشد همراه بود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، روز گذشته با ثبت مصرف 101 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین، رکوردی کم نظیر در مصرف بنزین سال 96 کشور رقم خورد.

این رکورد که البته به بالاترین رکورد مصرف بنزین در سال جاری که مربوط به 30 آذر (روز بعد از زلزله تهران) با میزان 108 میلیون لیتر بود نرسید، نشان از آغاز پرحجم سفرهای نوروزی در کشور دارد که البته این سفرها از روزهای پیش آغاز شده بود، اما در روز گذشته بر حجم ترددهای برون شهری کشور به طور محسوس افزوده شد.

طبق اعلام وزارت نفت، در روز مشابه سال گذشته مصرف بنزین کشور 97 میلیون و 200 هزار لیتر بود، بنابراین مصرف بنزین در روز 26 اسفندماه امسال در مقایسه با روز مشابه سال قبل 4.1 درصد افزایش یافت.

همچنین در روز شنبه هفته جاری مصرف گازوئیل به 88 میلیون لیتر در سراسر کشور رسید که رشد 10.3 درصدی را در مقایسه با روز مشابه پارسال ثبت کرد. بر اساس آمارهای رسمی، مصرف گازوئیل در روز 26 اسفندماه سال گذشته 79 میلیون و 800 هزار لیتر در روز بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.