بورس آبروی اقتصاد کشور است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم افتتاحیه فاینکس۲۰۱۸:

بورس آبروی اقتصاد کشور است

موسوی با تاکید بر اینکه بورس آبروی اقتصاد کشور است، گفت: نقدینگی ما با توجه به شعار امسال باید از بازارهای غیرمولد، به بازارهای مولد هدایت شود.

 

    به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از  سنا،وی با اشاره به اینکه هر اقتصادی با هماهنگی سه رکن بانک، بیمه و بورس موفق است، گفت: این سه رکن در سال های اخیر با وجود محدودیت ها موفق عمل کرده و امید است این روند با انرژی بیشتری ادامه داشته باشد

وی با اشاره به اینکه در این مراسم بورس و بیمه گزارش های خوبی ارائه کردند، گفت: حوزه بانکی ما با وجود تمامی فشارها، مشکلاتی ریشه ای دارد، که باید آن را اصلاح کنیم.

وی نقدینگی بالای کشور را را باعث ایجاد بحران در اقتصاد دانست و گفت: وجود نقدینگی بالا در جامعه مانع هم افزایی در اقتصاد شده و مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند.

وی تفکر سنتی اقتصاد را مانع هماهنگی مناسب و کنترل نقدینگی دانست و گفت: به همین دلیل است که نقدینگی به طور دائم به سمت بازارهای غیر مولد مثل ارز، مسکن و ... هدایت میشود .

موسوی با تاکید بر اینکه بورس آبروی اقتصاد کشور است، گفت: نقدینگی ما با توجه به شعار امسال باید از بازارهای غیرمولد، به بازارهای مولد هدایت شود.

به گفته موسوی در سال گذشته التهابات ارزی با همان سیاست های نخ نمای گذشته و افزایش سود سپرده بانکی کنترل شد که بار سنگینی را بر شانه نحیف بانک ها گذاشت. این در حالی است که باید این نقدینگی به سمت بازار سرمایه هدایت میشد.

به گفته وی با تضمین خرید سهام به جای تضمین سود سپرده بانکی هم مردم با بازار سرمایه آشناتر میشدند و هم بار سنگین سود سپرده ها به سیستم بانکی تحمیل نمیشد.

وی از طرح اصلاح شبکه بانکی کشور و اصلاح نظام مدیریت بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: تدوین طرح رفع موانع فعالیت کسب و کارهای نو در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و بزودی به نتیجه میرسد؛ چرا که استارتاپ ها بدون رفع موانع به نتیجه نمی رسند.

 

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.