فن آوری های نوین، فرصت مهم سرمایه گذاری

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

فن آوری های نوین، فرصت مهم سرمایه گذاری

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار توصیه کرد تمامی فعالان بازار سرمایه در جریان ظرفیت‌های فین‌استارز ۲۰۱۸ قرار گیرند و فرابورس ایران نیز امکانات، نرم‌افزارها و خدماتی که استارت‌آپ‌ها از طریق فین‌استارز ارائه می‌کنند را به تمامی ناشران ارسال کند تا بتوانند از تکنولوژی‌هایی که نیاز دارند، استفاده کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سنا، شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین اختتامیه بزرگ‌ترین رویداد استارت‌آپی ایران و خاورمیانه که در آخرین روز فاینکس یازدهم برگزار شد، ضمن قدردانی از فرابورس ایران و تمام کسانی که تلاش کرده‌اند حوزه‌هایی که مبتنی بر دانش و نوآوری است رشد مناسبی پیدا کند، گفت: فناوری‌ به خودی خود سودآور است و در عین حال به توسعه بازارهای مالی نیز کمک می‌کند اما نباید فناوری‌های نو را محدود به خود بدانیم چرا که برای نجات بخش سنتی اقتصاد هم به توسعه فناوری‌های نوین در این بخش نیاز داریم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه یکی از حوزه‌های پرسود برای سرمایه‌گذاران نیز حوزه فناوری‌های مالی است، عنوان کرد: فین‌استارز بسیار کمک می‌کند که سرمایه‌گذاران فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری پیدا کنند.

دبیر شورایعالی بورس همچنین به حوزه تنظیم قوانین و مقررات نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۹۵ بارها اعلام کرده‌ایم که سازمان بورس آمادگی دارد به گسترش حوزه فین‌تک از طریق اصلاح و تکمیل مقررات کمک کند و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز وعده داده است که در این امر ما را یاری کند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه اظهار کرد: امیدواریم با تعاملی که میان سازمان بورس، فرابورس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برقرار شده بتوانیم کمک کنیم رویدادهای حوزه فناوری همچون فین‌استارز مقیاس جهانی پیدا کند.

محمدی در پایان توصیه کرد که تمامی فعالان بازار سرمایه در جریان ظرفیت‌های فین‌استارز ۲۰۱۸ قرار گیرند و فرابورس ایران نیز امکانات، نرم‌افزارها و خدماتی که استارت‌آپ‌ها از طریق فین‌استارز ارائه می‌کنند را به تمامی ناشران ارسال کند تا بتوانند از تکنولوژی‌هایی که نیاز دارند، استفاده کنند.

کاهش هزینه تامین مالی شرکت ها رسالت سازمان بورس است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: سازمان بورس وظیفه خود می‌داند برای تامین مالی شرکت‌ها کمک کند و نرخ تامین مالی را کاهش دهد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در حاشیه فاینکس یازدهم از تلاش برای کاهش هزینه تامین مالی شرکت‌های بورسی خبر داد و گفت: سازمان بورس برای تامین مالی شرکت‌های بورسی، انتشار اوراق با نرخ مناسب را یکی از استراتژی‌های امسال خود تعیین کرده است.

شاپور محمدی درباره وضعیت بازار سرمایه در امسال عنوان کرد: ما امیدواریم امسال هم وضعیت بورس مانند وضعیت سال گذشته باشد. سال پیش بازار پررونق بود و رشد خوبی داشت و سرمایه‌گذاران سود مناسبی به دست آوردند.

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به بهبود سودآوری شرکت‌ها افزود: امیدواریم شرکت‌ها در سیاست‌گذاری‌های دولتی و در قوانینی که تصویب می‌شوند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند و اثرات تصمیم‌گیری‌ها بر سودهای آنها بیشتر دیده شود.

دبیر شورایعالی بورس تاکید کرد: سازمان بورس وظیفه خود می‌داند برای تامین مالی شرکت‌ها کمک کند و نرخ تامین مالی را کاهش دهد.

وی همچنین اظهار کرد: سازمان بورس برای تامین مالی شرکت‌های بورسی، انتشار اوراق با نرخ مناسب را یکی از استراتژی‌های خود در امسال تعیین کرده است، چرا که امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و امیدوارم بتوانیم تامین مالی شرکت‌ها به صورت مناسب‌تری انجام شود و با نرخ ارزان‌تری تامین مالی را انجام دهیم.

نهاد ناظر مسئول چارچوب های افشا

ششمین گردهمایی پیشکسوتان در آخرین روز یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد. در این همایش رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان، شرکت های ارکان و پیشکسوتان بازار سرمایه حضور به هم رساندند.

به گزارش سنا، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان بازار سرمایه؛ تبادل نظر و برقراری ارتباط صمیمانه بین پیشکسوتان و فعالان امروزی، بهره مندی از تجارب ارزشمند، انتقال تجربیات و بازگویی تاریخ بازار سرمایه ایران برای نسل جدید از برنامه های این نشست بود.

در ابتدا، شاپور محمدی ضمن تشکر و قدردانی از افرادی که طی سال ها اقدامات مفیدی برای بازار سرمایه انجام داده اند، اظهار داشت: از زحمات بزرگان بازار نباید غفلت داشت و تلاش خواهد شد با برگزاری دوره ای چنین نشست هایی، بتوانیم از پیشنهادات و انتقادات بزرگان بازار به صورت عملیاتی بهره بریم.

سخنگوی سازمان بورس در ادامه سخنان خود به برخی از اقدامات انجام شده در سال گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: طی سال گذشته رخدادهای مفیدی در بازار روی داد، موضوعاتی همچون اصلاح دستورالعمل های توقف و بازگشایی نمادها، حذف EPS، به روز رسانی سامانه معاملات که منجر به پایداری و ثبات عملیات در بازار شد، سامانه اسمارت و اقداماتی که در جهت جلوگیری از تخلفات انجام شده، از جمله این موارد بوده اند.

معاملات سکه انحصارا در بورس کالا

دکتر محمدی، کدال 360 درجه و سامانه رصد را از دیگر اقدامات سال گذشته خواند و ادامه داد: بازنگری مقررات و اصلاح آنها و رسیدن به یک برداشت مشترک از قوانین، افزایش سرمایه کارگزاری ها، کاهش کارمزد سازمان بورس به سبب افزایش نقدشوندگی و فرایند رتبه بندی شرکت ها نیز از مواردی هستند که در سال گذشته مصرانه انجام شد و در سال جاری نیز شاهد پیگیری آنها هستیم.

وی همچنین بیان کرد: سازمان بورس در همه دنیا، مسوول چارچوب های افشا است و نه تک تک روندها. همچنین مسئولیت تهیه صورت های مالی با هیات مدیره است.

محمدی بیان کرد: اگر نهاد ناظری جای حسابرس نشست و خواستار تغییر صورت های مالی شد، اقدام غیرقانونی کرده است. هم اکنون تعداد ناشران و نهادهای مالی به عدد ۱۲۰۰ رسیده است که همکاران ما در سازمان بورس به امورات آن رسیدگی می کنند.

محمدی رئیس سازمان بورس در نشست پیشکسوتان بازار سرمایه گفت: بر اساس تئوری های مالی، میزان ریسک پذیری افراد باید با ترکیب پرتفوی آنها در بورس تناسب داشته باشد و چنین نیست که همه ریسک ها و کاستی ها را به گردن سازمان بورس یا حسابرس انداخت.

سخنگوی سازمان بورس همچنین خبر داد: سه شنبه در جلسه ای مشترک با رئیس کل بانک مرکزی مقرر شد که از این پس، معاملات سکه کشور در بورس کالا انجام شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در انتهای سخنان خود عنوان کرد: طی 21 ماه خدمت خود در سازمان بورس، حدود 30 مورد انجام شده است که این موارد موضوعات اصلاح ساختار و حل مشکلات اساسی بازار بوده است.

لزوم بهره مندی از تجربه گذشتگان

در بخش دیگری از این نشست، سعید فلاح پور عضو هیات مدیره سازمان بورس، برگزاری چنین گردهمایی هایی را به فال نیک گرفت و گفت: امیدواریم این نشست ها به صورت دوره ای برگزار شود، تا امکان بهره بردن از پیشنهادات پیشکسوتان بازار به صورت عملیاتی فراهم شود و فرصت در کنار هم قرار دادن تجربه و علم میسر شود.

سید مصطفی رضوی، معاون اجرایی سازمان نیز این گردهمایی را فرصت مغتنمی خواند و بیان داشت: جامعه ای که نتواند از تجربیات صاحبان تجربه به خوبی استفاده کند، ناچار به تکرار تاریخ خواهد بود.

وی افزود: گردهمایی پیش کسوتان بازار سرمایه فرصتی مغتنم برای سازمان بورس و اوراق بهادار است تا از صاحبان تجربه در این حوزه بهره مند شود.

او با اشاره به اینکه در دوره کهولت، پختگی معنوی برای افراد فراهم می شود، گفت: مکاشفاتی که در این دوره برای افراد ایجاد می شود، می تواند برای مدیران فعلی راه گشای مسیر باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.