پیامدهای منفی ناشی از حوادث چرا باید کنترل شوند.؟

پیامدهای منفی ناشی از حوادث چرا باید کنترل شوند.؟

وظیفه ذاتی صنعت بیمه در دنیا ،حمایت و اطمینان سازی به تداوم زندگی توام با امید و پایدار در ذهن انسانها و صحنه عملکرد دنیای واقعی میباشد .

به گزارش دیوان اقتصاد،ماموریت صنعت بیمه در کشورمان از فلسفه ذاتی علم بیمه گری جدا نیست .

وظیفه بیمه گران جمع آوری ریسک ها از سطح جامعه بر اساس قانون اعداد بزرگ و اصول مدیریت ریسک و مدیریت نگهداری و توزیع ملی و بین المللی ریسک ها به منظور دفاع کامل و جامع از جامعه بیمه گذاران پس از وقوع حوادث خصوصا حوادث طبیعی همچون #زلزله که گاهی ابعاد خسارت واقعه رخداده بقدری وسیع و فراگیر و متنوع است که دولت ها و کمک های مردمی نیز توانایی جبران کامل و سریع خسارت ها در یک دوره زمانی محدود را ندارند .

یک باور منطقی در علم و فن بیمه گری وجود دارد #[وظیفه شرکت های بیمه بازگردانیدن وضعیت بیمه گذاران زیان دیده به شرایط بلافاصله قبل از وقوع حوادث و خسارتهاست]!!!!!

 درزلزله کرمانشاه و واقعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو کارشناسان و مردم عزیز مشاهده نمودند که عده ای از هموطنان دارای بیمه نامه های مربوط به همان خطرات بوده اند و عده بیشتری نیز بیمه نامه خریداری نکرده بودند .

آنهایی که بیمه نامه داشتند در هر صورت شامل حمایت های شرکت های بیمه ای که متعهد بودند، گردیدند و آنهایی که بیمه نامه نداشتند لزوما و بناچار برای احیای مجدد و بازسازی روند زندگی نیازمند کمک های دولت و وام های بانکی و یاری اقوام و دوستان شدند .

اگر ابعاد حادثه و حجم خسارتها پایین باشد، کمک های دولتی و مردمی موثر خواهد بود ،همانطوریکه در زلزله کرمانشاه عزیز دیدیم مسولین محترم و هموطنان مهربان یکصدا به حمایت و یاری از زلزله زدگان هموطن پرداختند ،اما اگر خدای نکرده حجم و ابعاد خسارات بیشتر از حد انتظار باشد ،گاهی جبران خسارتها بسیار سخت خواهد بود .

مطالعه شرایط اقتصادی کشور در زمان واقعه زلزله رودبار که مقارن با اتمام جنگ تحمیلی بود ،نشان میدهد که دولت وقت چه تلاشهای بی نظیر و سختی را برای بازسازی منطقه زلزله زده و تامین بودجه لازم به انجام رسانده است .همان واقعه میتوانست بعنوان یک سابقه و حافظه تاریخی برای حوادث طبیعی آتی ثبت و الگو قرار گیرد که البته متاسفانه چنین نشد!!!!!

 راه حل برطرف نمودن و جبران خسارتهای حوادث زیانبار طبیعی و غیر طبیعی تحت پوشش #بیمه قرار دادن اموال ،اشخاص و مسولیت هاست .

دولت ها در مقاطع مختلف برای جبران خسارتهای سنگین همچون زلزله ،سرمازدگی و سیل و... به یاری مردم حادثه دیده میشتابند که اقدامی ارزشمند و ستودنی است ،اما مناسب ترین راهکار و اقدام ارزشمند دولت محترم  #[تعمیم و گسترش فرهنگ بیمه و آشنایی هموطنان با انواع ریسک ها و تشویق آنها به خرید بیمه نامه های جامع ]است .

حضور و وجود صنعت بیمه بازرگانی مقتدر و با دانش در کشورمان، بیانگر برخوردار بودن بیمه گذاران از سرمایه های ارزشمند مادی و علمی و کارشناسی برای مدیریت جذب و نگه داری و توزیع ریسک و جبران سریع خسارتها در زمان رخداد حوادث است .

از این سرمایه ها استفاده بهینه و بهنگام نماییم و این #فرهنگ و باور را در ذهن تک تک خویش پرورش دهیم که #خرید پوشش های بیمه ای

هزینه نیست بلکه ,,سرمایه گذاری مشترک ,,برای جبران خسارتها در روز:four_leaf_clover: #مباداست!!!!!

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.