حضور بانک شهر با مدرن‌ترین تجهیزات در سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران

حضور بانک شهر با مدرن‌ترین تجهیزات در سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران

چند روز مانده به بزرگترین رویداد فرهنگی کشور. نمایشگاهی که 30 سالگی خود را پشت سر می گذارد و امسال قدم به سی و یکمین دوره می گذارد. نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال 97 از 12 تا 22 اردیبهشت ماه این بار در مصلی تهران با شعار « نه به کتاب نخواندن» برگزار می شود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد، بعد از برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر این نمایشگاه دومین رویداد بزرگی است که تحت نظارت و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. مصلی تهران بعد از دو دوره برگزاری این نمایشگاه در شهر آفتاب این بار نیز میزبان ناشران، اهالی قلم و علاقمندان به کتاب است.

اما آنچه که در این میان به ذهن متبادر می شود این است که حجم انبوه تراکنش و خرید توسط مردم در ایام 10 روزه نمایشگاه که تعطیلی روز نیمه شعبان در روز چهارشنبه و وصل شدن به تعطیلات آخر هفته که انبوه مردم را به این نمایشگاه می کشاند چگونه مدیریت و اجرا می شود؟ با توجه به رشد اخیر مبادلات و معاملات بین مردم و عرضه کنندگان و نمایندگان اصناف و بانک ها، دیگر کمتر کسی را می توان پیدا کرد که مبالغ زیادی اسکناس در جیب خود داشته باشد و با افزایش صدور کارت های بانکی در انواع مختلف، امکان خرید آسان و بی دغدغه برای مردم فراهم شده است.

طبیعتا این حجم تراکنش و جابجایی پول در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نیاز به زیرساخت و بسترهای مناسب بانکی است تا علاقمندان به کتاب و همچنین اهالی نشر و فروشندگان بتوانند بدون کمترین دغدغه به کسب و کار خود بپردازند.

چند سالی که عاملیت مسائل بانکی در نمایشگاه کتاب بر عهده بانک شهر قرار گرفته و امسال این بانک برنامه های گسترده ای برای توزیع دستگاه های کارتخوان، نصب خودپرداز، پیشخوان شهر نت، وب کیوسک، باجه سیار و بن کارت های خرید انجام داده است. به نحوی که باجه مرکزی بانک شهر در نمایشگاه با 16 کانتر به ارائه خدمات پرداخته و 4 هزار دستگاه کارتخوان این بانک نیز در اختیار ناشران و غرفه ها قرار می گیرد.

هم چنین بیش از 20 دستگاه خودپرداز سالنی، 30 دستگاه وب کیوسک، 5 دستگاه خودپرداز سیار، 3 دستگاه پیشخوان سیار و 6 باجه سیار نیز به صورت تمام وقت به اهالی فرهنگ و کتاب خدمات رسانی خواهند کرد.

بن کارت‌های خرید نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم صرفاً ویژه دانشجویان، اساتید مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است و این گروه می توانند از طریق سامانه توزیع بن کارت به آدرس bon.tibf.ir ثبت نام کنند. البته ناگفته نماند این بن کارت ‌ها فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار دارند و از طریق دستگاه ‌های کارتخوان داخل غرفه ناشران قابل استفاده هستند. اعتبار بن خرید کتاب اساتید و هیات علمی دانشگاه‌ها دو میلیون و 500 هزار ریال است که 750 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد و الباقی نیز توسط شخص دریافت کننده پرداخت می‌شود و صدور این بن کارت ها از اول اردیبهشت آغاز شده است.

اما بانک شهر توانسته در نمایشگاه کتاب سال گذشته رضایت عمده بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب را بدست بیاورد و قطعا حفظ رضایتمندی اهالی فرهنگ و کتابخوانی اصلی ترین هدف بانک شهر در نمایشگاه کتاب امسال است ضمن اینکه تعداد روزهای تعطیل در نمایشگاه امسال نسبت به سالهای گذشته بیشتر است و قطعا حضور مردم و علاقمندان و طبیعتا افزایش مراودات بانکی باعث خواهد شد تا بانک شهر و پرسنل دست اندرکار آن 10 روز شلوغ و پرفشار را در نمایشگاه کتاب تهران تجربه کنند

به نظر می رسد اقدامات و زیرساخت های در نظر گرفته شده توسط بانک شهر برای نمایشگاه کتاب کافی باشد و امیدواریم زیرساخت هایی همچون اینترنت و دسترسی ها به امکانات پرداخت الکترونیکی هم به کمک متولیان آمده تا نمایشگاهی پربار را شاهد باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.