مجلس برای مسکن دهک‌های پایین دست به کار شد

مجلس برای مسکن دهک‌های پایین دست به کار شد

یک‌شنبه, آوریل 22, 2018 - 14:26 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مجلس شورای اسلامی در نظر دارد با همکاری مرکز پژوهش‌ها طرحی را برای خانه‌دار شدن اقشار پایین جامعه آماده کند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، بالا بودن قیمت مسکن، افزایش تدریجی قیمتها از نیمه دوم سال گذشته، عدم پوشش‌دهی تسهیلات، ناتوانی گروه‌های ضعیف جامعه برای سپرده گذاری و پرداخت اقساط وام ۱۶۰ میلیون تومانی و عدم اجرای مسکن اجتماعی سرانجام باعث شد تا مجلس شورای اسلامی تدوین طرحی در کمیسیون عمران با همکاری مرکز پژوهش‌ها را برای بخش مسکن در دستور کار خود قرار دهد.

محمدرضا رضایی‌کوچی با اعلام این خبر گفته است: بسیاری از اقشار جامعه توانایی سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای دریافت تسهیلات را ندارند. بنابراین به منظور رفع مشکلات پیش روی این قشر از جامعه در تلاش هستیم مسکن ارزان تامین شود.

وی با اشاره به محورهای طرح مذکور، افزود: کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و افزایش دوره بازپرداخت وام مهم‌ترین محورهای طرح پیشنهادی مجلس در راستای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف جامعه است.

رضایی کوچی ادامه داد: بی‌توجهی به انباشت تقاضا در بحث مسکن حباب فعلی نرخ‌ها را ایجاد کرده ازاین‌رو غفلت از بازار مسکن دیگر به صلاح نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش برای برگزاری جلسات هفتگی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: معضلات پیش روی بازار مسکن باید در این هم‌اندیشی‌ها برطرف شود. به‌طور حتم در آینده نزدیک با استفاده از نظرات کارشناسان حوزه مسکن و وزیر راه و شهرسازی زمینه عملیاتی شدن طرح تأمین مسکن ارزان صورت خواهد گرفت.

از ابتدای دولت یازدهم طرح مسکن اجتماعی به عنوان یک مدل پیشنهادی مطرح شد تا اینکه 27 بهمن سال ۱۳۹۵ به تصویب هیات وزیران رسید. بر اساس این طرح قرار بود سالیانه ۱۰۰ هزار واحد در قالب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی با مسئولیت بنیاد مسکن تامین شود. با این وجود به دلیل عدم تخصیص بودجه و یارانه‌های مورد نیاز این طرح هنوز بر روی کاغذ باقی مانده و عملیاتی نشده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.