زمان پرداخت وام اشتغال روستایی اعلام شد

زمان پرداخت وام اشتغال روستایی اعلام شد

رئیس جمهور با انتقاد از تاخیر وزیر کار در اجرایی کردن و پرداخت وام اشتعال روستایی و عشایر گفت: ربیعی قول داده است که ۷۰ درصد این وام را تا خرداد و ۱۰۰ آن را تا شهریور پرداخت کند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، پرداخت وام‌های اشتغال‌زاییروستایی و عشایری که   حسن روحانی در وعده‌های انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری از آن به‌کرات یادکرده بود در دست‌انداز قرار گرفته است.

در بهمن ماه سال گذشته   پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال‌زایی در بخش روستایی و عشایری به طور رسمی همراه با  تأخیر آغاز شد اما روز گذشته روحانی خطاب به وزیر کار اعلام کرد که هنوز بخش کوچکی از پرداختی‌ها انجام‌شده است.

وزارت جهاد کشاورزی و زیر بخش‌های و بخش‌های دولتی مرتبط با کار آفرینی در بخش روستا طرح‌های که مورد تأیید دولت بوده‌اند برای دریافت وام معرفی کرده‌اند اما متقاضیان در صف دریافت وام قرار دارند.

رئیس‌جمهور روز گذشته در نشست مدیران ارشد دولت تدبیر و امید اعلام کرد که وام اشتغال روستایی که ما آن را ابلاغ کرده‌ایم،وزارت کار باید آن را اجرایی کند اما هنوز  بخش کوچکی از آن را اجرایی شده است.

وی افزود: قرار ما با وزیر کار آن بوده است که همه این پول را تا خردادماه پرداخت می‌کرد اما ایشان اعلام کرده است که تا خردادماه 70 درصد و 100 درصد آن تا شهریور پرداخت می‌شود.

بنابراین گزارش، در این طرح ، معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار (حدود 6 هزار میلیارد تومان) از محل صندوق توسعه ملی نزد موسسات عامل (بانک های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی) سپرده گذاری شود و با تلفیق منابع هر موسسه برابر با سهم صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت شود.

در راستای اجرای این طرح، مجموع منابع صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع هر یک از موسسات مذکور حدود 12 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اختصاص می‌یابد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.