قیمت طلا به ۱۳۲۵ دلار رسید

قیمت طلا به ۱۳۲۵ دلار رسید

قیمت طلا در معاملات امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۳۲۵ دلار و ۸۱ سنت در هر اونس رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم ، در حالی که تقویت ارزش دلار، افزایش بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا و کاهش نگرانی های ژئوپلتیک موجب افت اشتهای سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت فلز زرد امروز با اندکی افزایش مواجه بود، اما همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم های دو هفته گذشته باقی ماند.

قیمت طلا پس از 3 جلسه کاهش، امروز با 0.1 درصد کاهش به 1325 دلار و 81 سنت رسید. این رقم فاصله چندانی با پایین ترین رقم 2 هفته گذشته یعنی 1321 دلار و 81 سنت که روز دوشنبه به ثبت رسید ندارد.

قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد افزایش به 1327 دلار و 80 سنت رسید.

جان شارما، اقتصاددان نشنال بانک استرالیا گفت: «طلا با توجه به نقطه نظرات مختلف در زمینه خودداری از پذیرش ریسک دارد بالا و پایین می شود....ریسک پذیری بیشتر موجب کاهش قیمت طلا می شود. ما احساس می کنیم که در کوتاه مدت شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا خواهیم بود.»

وی افزود: «(تقویت) ارزش دلار، موجب گران شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. ضمن اینکه افزایش بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود که این عامل نیز موجب کاهش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.»

در حالی که میزان بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری امریکا در حال حرکت به رقم 3 درصد است، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم بیش از 3 ماه گذشته رسیده است. میزان بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا روز دوشنبه به بالاترین رقم در طی 4 سال گذشته رسید.

دیگر عامل افت قمت طلا بهبود فضای تحولات زئوپلتیک بوده است. در روز های اخیر وزیر خزانه داری آمریکا خوش ببینی محتاطانه ای در خصوص مذاکرات تاجری با چین نشان داده، کره شمالی آزمایش های هسته ای خود را تعلیق کرده و واشنگتن ضرب العجل اعمال تحریم ها علیه شرکت روسال روسیه را تمدید کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.