صادرات ال پی جی ایران ۱۴ درصد افزایش یافت

صادرات ال پی جی ایران ۱۴ درصد افزایش یافت

سه‌شنبه, آوریل 24, 2018 - 10:31 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

منابع کشتیرانی گفتند، صادرات ال پی جی ایران در ماه آوریل به حدود ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید. این رقم تقریبا با رقم ۵۲۰ هزار تنی که ایران در ماه ژانویه صادر کرده بود و بیشترین میزان صادرات از زمان لغو تحریم ها محسوب می شد برابری می کند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم ، میزان صادرات ال پی جی ایران در ماه آوریل تقریبا 14 درصد بیشتر از مارس مارس خواهد بود و کل صادرات ال پی جی ایران از ابتدای سال جاری را به 1.86 میلیون تن خواهد رساند.

به گفته منابع کشتیرانی و ارزیابی های موسسه پلاتس، بخش عمده ال پی جی صادراتی ایران در ماه آوریل به کشورهای چین، اندونزی، تایلند و احتمالا کنیا بوده است.

شکت اورینتال انرژی چین، یک محموله شامل 34 هزار تن پروپان و 14 هزار تن بوتان از ایران خریداری کرده که قرار است روز 25 آوریل به کینژو برسد. این شرکت همچنین یک محموله شامل 33 هزار تن پروپان و 11 هزار تن بوتان نیز از ایران خریداری کرده که هم اکنون در دریای عمان مستقر است و قرار است در روز 12 می به نینگبو برسد.

منابع کشتیرانی در خاورمیانه همچنین گفتند، شرکت کونلون چین نیز اخیرا قراردادهایی بای خرید ماهانه 3 محموله ال پی جی از ایران منعقد کره است.

چین همچنین قصد دارد به تلافی اقدامات آمریکا علیه کالاهای چینی، تعرفه واردات پروپان از امریکا را به 25 درصد افزایش دهد. به گفته تحلیلگران و تجار، در صورت عملی شدن این افزایش تعرفه ای، ممکن است شرکت های چینی به افزایش واردات ال پی جی از خاورمیانه و از جمله ایران روی بیاورند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.