آنفولانزای پرندگان ۴۸۸ مرغداری را از بین برد

قائم مقام صندوق‌بیمه‌کشاورزی:

آنفولانزای پرندگان ۴۸۸ مرغداری را از بین برد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: تمام خسارت‌های مرغداران به دلیل آنفلوآنزای پرندگان را طی ۲ سال اخیر پرداخت کرده‌ایم که رقمی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است و ۳۰-۴۰ میلیارد دیگر باقی مانده که مربوط به پرونده‌های جدید است.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد ابراهیم حسن‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین برآوردها و پرداخت خسارت به مرغداران که طی یکی دو سال اخیر به دلیل شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان مرغداری‌هایشان معدوم شده، گفت: در سال ۹۵ و ۹۶ در مجموع ۴۸۸ واحد مرغداری اعم از نیمچه گوشتی، تخم‌گذار و مادر تخم‌گذار آلوده شدند و به طور کامل از بین رفتند که ما همه آنها را به طور کامل جبران خسارت کرده‌ایم.

وی در مورد رقم پرداخت خسارت به مرغداران هم گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شده است و حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان دیگر برای خسارت آنفلوآنزا باقی مانده که مربوط به پرونده‌های جدید است.

وی در برابرپرسش مبنی بر اینکه برخی از مرغداری‌ها نسبت به نحوه پرداخت بیمه گلایه‌مندند و با وجود خسارت‌های جانبی ظاهراً بیمه فقط غرامت مرغ معدوم شده را می‌پردازد که این مسئول در صندوق بیمه کشاروزی گفت: ما فقط پولت را بیمه کرده‌ایم و فقط حق بیمه آن را هم گرفته‌ایم جالب تر اینجاست که از هر قطعه مرغ گوشتی ۲۱۰ ریال حق بیمه دریافت می‌کنیم و با بیمه تکمیلی ۷۰۰ تومان حق بیمه می‌گیریم در صورتیکه در صورت خسارت به ازای هر مرغ تخم‌گذار که در پیک تولید از بین برود بسته به داشتن بیمه تکمیلی یا نداشتن رقمی بین ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان غرامت پرداخت می‌کنیم.

حسن‌نژاد به این نکته هم اشاره کرد که برخی واحدهای مرغداری که دارای یک میلیون قطعه مرغ بوده و همه از بین رفته‌اند تا ۱۰ میلیارد تومان از صندوق بیمه کشاورزی خسارت دریافت کرده‌اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.