گاز ایران امسال به بصره می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی گاز:

گاز ایران امسال به بصره می‌رسد

سه‌شنبه, آوریل 24, 2018 - 12:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: با حذف آبونمان نمی‌توانیم خدمات مستمری به مشترکان بدهیم، بنابراین منتظر قانونی شدن دریافت آبونمان توسط نمایندگان مجلس هستیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل ازفارس، حمیدرضا عراقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رقم تولید گاز در سال 97 به 250 میلیارد مترمکعب خواهد رسید، گفت: در حال حاضر میزان تولید گاز 210 میلیارد مترمکعب است که تا پایان سال جاری به 250 میلیارد مترمکعب در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه صادرات گاز از اهمیت ویژه‌ای برای ایران دارد، افزود: علاوه بر افزایش تولید کمی باید کیفیت گاز را نیز بالاتر ببریم، تا کمتر در فرآیند فلر قرار گرفته و گوگرد کمتری در LPG داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره حذف آبونمان از قبوض گاز اظهار داشت:‌ باید با مردم صادقانه صحبت کنیم، تا اهداف درازمدت تامین شود. یکی از وظایف ما تامین گاز مطمئن، مطلوب و سالم برای مردم است. نباید در ذهن مردم اینگونه تداعی شود که گاز قطع می‌شود و ما اقدامی نمی‌کنیم. همه اینها منوط به این است که منابع مالی برای حفظ و نگهداری شبکه داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر دیوان عدالت اداری آبونمان را حذف کرده و آن را غیرقانونی اعلام کرده و به این ترتیب هزار میلیارد تومان از دست ما رفته و چیزی نداریم که جایگزین کنیم. اگر این روند ادامه یابد نباید انتظار خدمات مطلوب را از شرکت گاز داشته باشیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه نمایندگان مجلس دریافت آبونمان شرکت گاز را مصوب کنند، یادآور شد: اگر منابع ما تامین نشود، در آینده نمی‌توانیم سرویس مستمری ارائه دهیم.

عراقی درباره اختلاف مالی با ترکمنستان تصریح کرد: قرار است با حضور کارشناسان تا یک ماه آینده موضوع را بررسی کنیم و امیدواریم که به توافق برسیم و به دادگاه نرویم.

عراقی با اشاره به کیفیت گازی که از این کشور سوآپ می‌شود، بیان کرد: اگر گاز کیفیت نداشته باشد، جریمه در نظر گرفته می‌شود. این کشور نیز قول داده که کیفیت را بالا ببرد، ما نیز جریمه را کم می‌کنیم.

وی درباره صادرات گاز به ترکیه نیز گفت: طبق قرارداد روزانه 30 میلیون مترمکعب گاز به این کشور صادر می‌شود و درآمد آن نیز براساس قانون به خزانه می‌رود.

وی درباره افزایش رقم صادرات نیز گفت: در سال 97 بصره نیز به مقصد صادرات گاز ایران اضافه می‌شود و میزان این صادرات به 60 میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.