صدور بيمه نامه براي كالاهاي ايراني

براي نخستين بار در بيمه تعاون صورت گرفت؛

صدور بيمه نامه براي كالاهاي ايراني

مدير عامل بيمه تعاون گفت: درراستاي سياست حمايت از كالاي ايراني براي نخستين بار دراين شركت چندين بيمه نامه صادر شد.

به گزارش ديوان اقتصاد،يونس مظلومي با اشاره به اين كه براي كالاها در دنيا ٢نوع بيمه نامه وجود دارد افزود: بيمه نامه مسئو ليت كالا كه خسارت هاي وارده به مصرف كننده و اشخاص ثالث را پو شش مي دهد و بيمه نامه تضمين كيفيت كالا كه بر اساس كيفيت و استانداردهاي بين المللي صادر مي شود.

وي تصريح كرد: بیمه نامه کیفیت کالای ایرانی در واقع زمینه را برای تشویق مصرف کنندگان کالای ایرانی ی فراهم می‌کند و به این ترتیب خریداران کالاهای ایرانی می توانند ضمانت نامه قطعی برای کیفیت کالاهای خریداری شده داشته باشند.

یونسی تصریح کرد: در واقع آن دسته از تولیدکنندگانی که ضمانت نامه تضمین کالاهای تولیدی را ضمیمه تولیدات خود کرده و به مصرف کنندگان ارائه می دهند می توانند منتظر رونق بازار باشند چرا که مصرف کنندگان ایرانی هم نسبت به خرید کالای ایرانی رغبت دارند اما به هر حال کیفیت برای آنها از جمله فاکتورهای بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مظلومی در خصوص اینکه آیا تولیدکنندگان خودروهای ایرانی مذاکراتی برای ارائه بیمه نامه تضمین کیفیت خودروها صورت گرفته، گفت: به طور قطع تولیدکنندگان باید نسبت به خرید بیمه نامه تضمین کیفیت کالاهای ایرانی از نمایندگی های بیمه اقدام کنند اما به هر حال ما آمادگی داریم تا خودروهای ایرانی را هم تحت پوشش این بیمه قرار دهیم.

وی همچنین درباره ارزیابی ریسک صدور این بیمه نامه خاطرنشان کرد: ارزیابی ریسک در صدور یک بیمه نامه نقش اساسی دارد، کارشناسان ما با لحاظ کردن استانداردهای داخلی و بین المللی تلاش دارند تا ریسک هر کالا را هم ارزیابی کنند اما تمرکز ما بر روی کالاهای ایرانی است و بر این اساس هر کالایی که آزمایشات لازم را انجام داده و از سوی کارشناسان بیمه تضمین کیفیت را دریافت کنند تحت پوشش این بیمه قرار خواهد گرفت.

مظلومی از برگزاری جلسه با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای صدور بیمه نامه‌های مخصوص بخش تعاون خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده که به تمامی ادارات کل استان ها نیز ابلاغ شده، تسهیلات خوبی را برای شرکت های تعاونی در انواع بیمه نامه ها در نظر گرفته ایم.

این مقام مسئول در این رابطه از برگزاری جلسه ای با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهماتی که در این جلسه صورت گرفت قرار است ارائه تسهیلات بیمه ای برای شرکت های تعاونی به زودی شروع شده و این کار را به صورت جدی مد نظر قرار دهیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.