1983میلیارد تومان طرح در سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی تصویب شد

1983میلیارد تومان طرح در سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی تصویب شد

چهارشنبه, آوریل 25, 2018 - 09:14 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در دومین دور از سفر استانی رییس جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی، 28طرح با یکهزار و 983 میلیارد تومان اعتبار تصویب شد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت سه شنبه شب در جلسه‌ شورای اداری اذربایجان شرقی با اشاره به پرداخت سه هزار و 997 میلیارد تومان اعتبار به استان در فاصله سال‌های 92 تا 95 افزود: این رقم در مقایسه با اعتبارات پرداخت شده طی سال‌های 88 تا 91 به میزان یک هزار و 926 میلیارد تومان، 2.1 برابر رشد نشان می دهد.

وی افزود: علاوه بر آن پارسال یکهزار و 593 میلیارد تومان به استان آذربایجان‌شرقی در قالب اعتبارات ملی و استانی پرداخت شد که این اعتبار نسبت به میانگینی که سالانه در دولت دهم پرداخت می‌شد، 3.3 برابر شده است.

وی یادآور شد: در سفر قبلی رییس جمهوری به آذربایجان شرقی، برای 23 پروژه 946 میلیارد تومان در شورای اداری استان تصویب شد که تا این لحظه یکهزار و 394 میلیارد تومان به شکل نقد و اوراق مشارکت پرداخت شده است.

سخنگوی دولت تشریح کرد: از مجموع 23 پروژه تصویب شده طی سفر قبلی هیات دولت به آذربایجان شرقی، 18 مورد آن بطور کامل تمام شده و پیگیر پنج پروژه‌ی باقی مانده هستیم که دارای پیشرفت بالای 60 درصدی‌ هستند.

وی به تقلیل منابع و تلاش‌های دولت در راستای کاهش نرخ بیکاری و مثبت کردن نرخ‌های منفی نیز اشاره کرد و افزود: در سال 96 نسبت به سال 95 نرخ بیکاری آذربایجان شرقی کاهش یافته است، البته نیاز به تلاش بیشتری داریم.

نوبخت گفت: با توجه به منابع، راهی جز اولویت‌بندی کردن پروژه‌ها نداریم و به همین جهت تعداد پروژه‌هایی که انتخاب می‌کنیم بسیار محدود است؛ به عنوان مثال در کنار خط ریلی میانه - بستان‌آباد - تبریز ما چند پروژه‌ی دیگر همزمان داشتیم که بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه‌ از جمله این پروژه‌ها بوده است.

وی با بیان این‌که ظرف چند ماه آینده راه‌آهن مراغه به ارومیه با 560 میلیارد تومان اعتبار افتتاح خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم پروژه‌ها را اولویت‌بندی ‌کنیم.

نوبخت افزود: راه‌آهن میانه به بستان‌آباد را نیز در برنامه داریم که امروز کارهای آن انجام شد و پیگیر هستیم تا ظرف چند ماه آینده تا بستان‌آباد تمام شود و سپس این خط ریلی را تا تبریز ادامه دهیم.

وی در مورد نحوه توزیع اعتبارات مصوبات دور دوم سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی نیز گفت: نوع توزیع این اعتبارات که طی سال‌های 97 الی 99 به اتمام می‌رسد، برای بخش کشاورزی دو طرح با 310 میلیارد تومان اعتبار و در بخش آب شش طرح و پروژه با 557 میلیارد تومان در این بخش درنظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: 10 میلیارد تومان برای طرح آموزش و پرورش، در بخش عمران شهری و روستایی نیز دو طرح با 125 میلیارد تومان اعتبار، در حوزه‌ی بهداشت و درمان 6 طرح با 308 میلیارد تومان، برای بخش حمل و نقل 625 میلیارد تومان اعتبار، در بخش ورزش و جوانان نیز برای 2 طرح 17 میلیارد تومان اعتبار، برای بخش آموزش عالی هشت میلیارد تومان و برای بخش فرهنگ و گردشگری نیز 23 میلیارد تومان اختصاص می یابد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.