بازداشت ۳ ایرانی در آمریکا به اتهام صدور قطعات خودرو به ایران

بازداشت ۳ ایرانی در آمریکا به اتهام صدور قطعات خودرو به ایران

وزارت دادگستری آمریکا ۳ تاجر مستقر در آمریکا را به اتهام تلاش برای صدور قطعات خودرو به ایران دستگیر کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم ، وزارت دادگستری آمریکا 3 تاجر مستقر در آمریکا را به اتهام نقض تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران دستگیر کرده و مدعی شده که این 3 تاجر قطعات خودرو خریداری کرده بودند تا این قطعات را به ایران ارسال کنند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دفتر دادستان کل آمریکا در کالیفرنیای شمالی، این 3 تاجر که متولد ایران هستند و تابعیت آمریکا را پذیرفته اند، بر اساس ادعای دولت آمریکا از «سیستم های پیچیده نقل و انتقال الکترونیکی پول» برای تامین مالی عملیات ارسال قطعات خودرو به ایران استفاده کرده اند. این افراد همچنین «از موسسات مالی ممنوعه» برای انتقال پول از تهران به منطقه بی اریای آمریکا استفاده کرده اند.

بر اساس اعلام دادستانی آمریکا، این سه نفر در اوایل ماه جاری میلادی دستگیر شده اند. هر سه نفر به قید وثیقه آزاد شده اند و برای آنها در روز 19 آوریل اعلام جرم شده است.

این سه تاجر ایرانی الاصل به ارتکاب 3 مورد مجرمانه متهم شده اند: تبانی برای نقض مقررات کنترل صادرات آمریکا، نقض اساسی قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین المللی آمریکا و قاچاق کالا.

بر اساس مقرراتی که دولت آمریکا مدعی است این سه نفر آنها را نقض کرده اند، شهروندان آمریکایی حق صدور یا فروش هیچ گونه کالا، تکنولوژی یا خدماتی را به ایران ندارند و نباید در هیچگونه معامله مالی در زمینه صادرات به ایران نقش آفرینی نمایند.

بر اساس این گزارش، افراد مذکور ضمن خریداری قطعات خودرو از نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا، آنها را به تهران ارسال می کرده اند. مشخص نیست که آیا این افراد چه قطعاتی را به چه میزان ارزش به ایران صادر کرده اند و آیا عملیات ارسال موفقیت آمیز بوده است یا نه.

این سه نفر در صورت اثبات موارد اتهامی ممکن است حداکثر به 30 سال زندان و یک میلیون و 250 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.