قرارداد تجارت ترجیحی با ترکیه به ضرر صنعت نساجی ایران تمام شد

قرارداد تجارت ترجیحی با ترکیه به ضرر صنعت نساجی ایران تمام شد

رئیس اتاق ایران و چین گفت: وقتی تعرفه ترجیحی برای پارچه ولباس ترکیه گذاشتیم، نمی توانیم کالای خودمان را بفروشیم چون قیمت تمام شده پارچه ما گران تر است، در این صورت کارخانه های کوچک و متوسط تولید پارچه ضرر می کنند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق ایران و چین در مصاحبه را رادیو به تعریف تعرفه ترجیحی پرداخت و گفت: تعرفه ترجیحی یعنی بین دو کشور بعضی از اقلامی که نیاز داریم از یکدیگر تامین کنیم نرخ ویژه می گذاریم که این نرخ با نرخی که با دیگر کشورها اعمال می کنیم متفاوت است و اسمش تعرفه ترجیحی است.

وی ضمن بیان اهمیت اعمال تعرفه ترجیحی با ترکیه، در عین حال بیان کرد: وقتی تعرفه ترجیحی برای پارچه یا لباس دوخته شده ترکیه گذاشتیم، نمی توانیم کالای خودمان را که کیفیتش از آن هم بهتر است، بفروشیم چون قیمت تمام شده پارچه ما گران تر است، در این صورت دچار زیان می شویم و کارخانه های کوچک و متوسط تولید پارچه همه ضرر می کنند.

رئیس اتاق ایران و چین با اظهار به اینکه در تعرفه ترجیحی که با ترکیه داریم در قسمت پارچه، دچار ضرر می شویم، متذکر شد: باید دولت در این قسمت تجدید نظر کند؛ برای اینکه بتوانیم گاز و نفت خود را به ترکیه بفروشیم، در مقابلش تعرفه ترجیحی برای همه اقلام کالاهای مصرفی گذاشته ایم از جمله پارچه.

وی افزود: این تعرفه فقط به نفع منافع عده خاصی است که در کار واردات هستند و به دولت می گوییم که جلوی این منافع را از بن ببندد و منافع فردی و جانبی را در نظر نگیریم.

عسگر اولادی در خصوص تعرفه ترجیحی با سایر کشور ها نیز گفت: در خصوص تعرفه ترجیحی با سایر کشور ها فقط صحبت شده ولی هنوز عملی نشده است، با روسیه، مالزی، چین، پاکستان و هندوستان در حال مذاکره هستیم ولی هیچ کدام مانند ترکیه به قرارداد منتج نشده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.