بیمه و اطمینان سازی راهبردی فردی و اجتماعی

بیمه و اطمینان سازی راهبردی فردی و اجتماعی

هرماهه جدا از کلاسهای آموزش بیمه در واحد های آموزش دانشگاهی ،شاهد برگزاری دهها ساعت کلاس آزاد و نشست های تخصصی در مناطق مختلف کشور هستیم .البته بیشتر این جلسات در بین اهالی دست اندر کار صنعت بیمه حول موضوعات مختلف و معمولا مباحث روز مبتلا به برگزار میگردد .

به گزارش دیوان اقتصاد،در همایش روز بیمه سال۱۳۹۶ که موضوع آن ,,نقش مدیریت ریسک در صنعت بیمه ,, و کارکرد آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی برگزار گردیده بود سخنرانان مهمان از زوایا و دریچه های شغلی منظر خویش به بیان و تبیین موضوعات پرداختند.
اما از نظر نگارنده بعنوان یک ایرانی که سالهاست در این حوزه به مطالعه و بررسی میپردازد ،جای خالی بررسی نقش بیمه و مدیریت ریسک در توسعه زندگی فردی و اجتماعی افراد در کشورمان در این همایش و کلیه کلاسها و نشست های صنعت بیمه کشور و حتی مراکز علمی و دانشگاهی واقعا خالی است !!!!!
واقعیت اینست که فقط به نقد نشستن افراد و سازمانها و انتقاد از عملکرد دیگران کاری بدون زحمت و کم هزینه است اما اینکه اگر بخواهیم به نقد منصفانه ایرادات یک حرفه و عملکرد سازمانهای اقتصادی بپردازیم و بطور همزمان راهکار اصلاحی تخصصی را مطرح کنیم ،نیازمند مطالعه مستمر و تحلیل دقیق موضوعات مرتبط و صرف وقت هستیم که متاسفانه بعلت فرهنگ خاص جامعه ایرانی که همیشه از مطالعه و تحقیق گریزان هستیم به ارایه راهکارهای اصلاحی پرداخته نمیشود.
نگاهی به نگرش مدیریتی در کشورهای صنعتی و توسعه یافته به مقوله مدیریت انواع مخاطرات که در صورت وقوع افراد -خانوارها -بنگاهها-جامعه را از مسیر زندگی عادی و جاده پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی خارج میکند نشان میدهد که آنها در رویکرد مدیریت استراتژیک نه تنها برای امروز بلکه برای چند دهه بعد مدیریت جامعه خویش نیز برنامه ریزی و هدف گذاری دقیق دارند .
رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مستلزم اطمینان و آرامش فرد در زندگی شرایط حال و در مسیر بردار زمان دارد .
متاسفانه شرکت های بیمه در ایران دچار روزمرگی و حل مشکلات عدیده مدیریتی و چالش های مستمر درون سازمانی و بقول معروف دچار بیماری نزدیک بینی شده اند و برگزاری همایش و نشست و یا تحقیقاتی در این صنعت استراتژیک که به گفتمانی راجع به مباحث راهبردی نقش بیمه در توسعه اقتصادی و اجتماعی بپردازد دیده نمیشود .!!!!!
در واقع لازمست یک فرد دلسوز مصلح بیاید و از بزرگ مردان سکاندار صنعت بیمه بپرسد؟# ,,نقش شما در مدیریت ریسک ملی و فرایند توسعه استراتژیک ایران چیست ؟!''
شما چه پیشنهاد بنیادینی در این راستا دارید !؟
راستی دوستان آیا پیشنهاد استراتژیک گوینده معروف تلویزیون آقای حیدری در برنامه پایش به دولت در خصوص ,,بیمه و حق انتخاب ,,را شنیدید !؟
نظر شما در این مورد چیست ؟!

کارشناس مطالعات ریسک و بیمه،حاجی اشرفی




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.