تنديس بانک دوستدار محيط زيست به مديرعامل بانک اقتصادنوين اهدا شد

با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس کل بانک مرکزي

تنديس بانک دوستدار محيط زيست به مديرعامل بانک اقتصادنوين اهدا شد

چهارشنبه, ژوئن 8, 2016 - 08:50 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس کل بانک مرکزي تنديس بانک دوستدار محيط زيست به مديرعامل بانک اقتصادنوين اهدا شدهمزمان با امضاي تفاهم‌نامه ميان سازمان حفاظت محيط زيست و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و افتتاح پرديس نوين، از بانک اقتصادنوين به عنوان "بانک دوستدار محيط زيست" تقدير شد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، در مراسم تبادل اين تفاهم‌نامه و افتتاح پرديس نوين که با حضور ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و سيف رئيس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد به پاس فعاليت‌هاي ارزنده بانک اقتصادنوين در حوزه محيط زيست، تنديس "بانک دوستدار محيط زيست" به حسن معتمدي، مديرعامل اين بانک اهدا گرديد.
معصومه ابتکار در اين مراسم با تاکيد بر نگاه ويژه رئيس دولت يازدهم به موضوع محيط زيست گفت: اين توجه در حالي است که دولت با اولويت‌هاي بسياري در حوزه اقتصاد، اشتغال و بين‌الملل مواجه است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور ضمن يادآوري نگاهي که در گذشته به موضوع محيط زيست در طرح‌هاي اقتصادي، صنعتي و توسعه‌اي وجود داشت گفت: نگاه غلط گذشته به موضوع محيط زيست و تاکيد بر ضرورت رشد اقتصادي و صنعتي به هر قيمتي که منجر به آسيب‌هاي فراوان به سلامت انسان و محيط زيست مي‌شد، اکنون تغيير کرده است.
وي با بيان اينکه در حال حاضر بسياري از بانک‌هاي جهاني براي ارائه تسهيلات بانکي از متقاضيان حوزه صنعت و توليد درخواست مجوز ارزيابي زيست محيطي دارند گفت: بانک‌ها معتقدند هر پروژه صنعتي و توسعه‌اي بايد علاوه بر توجيه اقتصادي داراي توجيه زيست محيطي نيز باشند.
ابتکار با تجليل از اقدامات عملي بانک اقتصادنوين در حوزه محيط زيست گفت: احداث پرديس نوين و کاشت بيش از 7000 نهال در مجموعه پارک پرديسان کار بسيار ارزشمندي بود که توسط بانک اقتصادنوين انجام شد.
ولي‌الله سيف، رئيس کل بانک مرکزي هم در اين مراسم به ارتباط محيط زيست و اقتصاد مقاومتي اشاره کرد و گفت: ناديده گرفتن محيط زيست يکي از چالش‌هاي فعاليت‌هاي اقتصادي است.
وي تاکيد جهاني بر موضوع حسابداري محيط زيست و اقتصاد سبز را نشانه درک بشري از اهميت موضوع محيط زيست دانست و افزود: در حالي که طي دهه‌هاي گذشته بشر تنها به اعداد و ارقام کسب شده در حوزه اقتصادي و توسعه‌اي دلخوش بود، امروز معتقد به حسابرسي سبز و ورود هزينه‌ها و خسارات وارده به منابع طبيعي و محيط زيست طي اجراي اين فعاليت‌هاست.
رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به همراهي نظام بانکي کشور در مقوله حفاظت از محيط زيست، بانک اقتصادنوين را از جمله بانک‌هاي فعال در انجام اقدامات عملي در اين حوزه دانست و با اشاره به افتتاح شعبه سبز و ساير اقدامات اين بانک اظهار داشت: با اقداماتي که بانک اقتصادنوين در زمينه حفاظت از محيط زيست انجام داده است مي‌توان بانک اقتصادنوين را بانک اقتصاد سبز ناميد.
در بخش ديگري از اين مراسم حسن معتمدي، مديرعامل بانک اقتصادنوين با تشريح اقدامات بانک اقتصادنوين در حوزه محيط زيست تصريح کرد: موضوع حفاظت از محيط زيست براي بانک اقتصادنوين موضوع بسيار مهمي است تا آنجا که در برنامه استراتژيک بانک نيز اين مقوله از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.
وي با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه 35 بندي ميان بانک اقتصادنوين و اداره کل محيط زيست استان تهران در سال 1393، افزود: در راستاي اجراي اين تفاهم‌نامه تاکنون اقدامات عملي بسيار خوبي انجام شده است که علاوه بر احداث پرديس نوين مي‌توان به افتتاح نخستين "شعبه سبز" نظام بانکي و تدوين استانداردهاي آن، رعايت الزامات مديريت سبز در معماري ساختمان‌ها و تاسيسات جديد بانک، آموزش مباحث زيست محيطي به کارکنان و مشتريان، تلاش در جهت حذف کاغذ در نظام اداري بانک و حمايت از محيط‌بانان کشور و يوز ايراني اشاره کرد.
مديرعامل بانک اقتصادنوين شرط رعايت الزامات زيست محيطي در اعتبارسنجي شرکت‌هاي متقاضي تسهيلات را از ديگر اقدامات بانک اقتصادنوين در اين زمينه دانست و افزود بانک اقتصادنوين همچنين آمادگي خود را براي ورود به بحث مديريت پسماند و تخصيص منابع به اين حوزه را نيز اعلام نموده است.
وي با اشاره به پيشرو بودن بانک اقتصادنوين در توسعه بانکداري سبز گفت: در حال حاضر بيش از 90 درصد تراکنش‌ها در بانک اقتصادنوين به صورت غير حضوري و به صورت الکترونيک انجام مي‌شود.
معتمدي با اشاره به شعار "با هم براي هم" به عنوان شعار بانک اقتصادنوين گفت: شعار بانک در فعاليت‌هاي زيست محيطي برگرفته از همين شعار، "با هم براي طبيعت" در نظر گرفته است.
وي افتتاح پرديس نوين را شروع فعاليت بانک در حوزه درختکاري دانست و افزود، ابتدا قرار بود در اين مجموعه 7000 نهال غرس شود که با همکاري اداره کل محيط زيست استان تهران تعداد نهال‌هاي غرس شده به بيش از 9000 نهال افزايش يافت.
لازم به ذکر است پس از اين مراسم مجموعه "پرديس نوين" که به همت بانک اقتصادنوين با کاشت بيش از 9000 نهال در مجموعه پارک پرديسان احداث شده است با حضور معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و ولي‌الله سيف رئيس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران افتتاح گرديد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.