نرخ بیکاری کشورهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام شد

نرخ بیکاری کشورهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام شد

نرخ بیکاری کشورهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بدون تغییر نسبت به ماه گذشته و در سطح ۵.۴ درصد باقی ماند.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، این سازمان اعلام کرد ۳۴ میلیون نفر از جمعیت در سن کار کشورهای عضو این سازمان بیکار هستند که ۱.۴ میلیون نفر بیشتر از آوریل ۲۰۰۸ و ۱۵.۱ میلیون نفر بیشتر از ژانویه ۲۰۱۳ است که نرخ بیکاری کشورهای عضو این سازمان به پایین ترین سطح خود رسیده بود.

نرخ بیکاری منطقه یورو در ماه مارس نیز نسبتا بدون تغییر نسبت به ماه گذشته و در سطح ۸.۵ درصد باقی ماند. بیشترین کاهش در بیکاری کشورهای عضو این منطقه در هلند و پرتغال مشاهده شد که نرخ بیکاری در هر ۲ کشور با ۰.۲ درصد کاهش به ۳.۹ و ۷.۴ درصد رسید.

نرخ بیکاری در کشورهای کانادا، ژاپن و آمریکا نیز بدون تغییر و به ترتیب در سطح ۵.۸ درصد، ۲.۵ درصد و ۴.۱ درصد باقی ماند. نرخ بیکاری در رژیم صهیونیستی با ۰.۲ درصد کاهش به ۳.۶ درصد و در مکزیک با ۰.۱ درصد کاهش به ۳.۲ درصد رسید.

کره جنوبی بیشترین افزایش در نرخ بیکاری را در بین کشورهای عضو این سازمان داشت و نرخ بیکاری این کشور با ۰.۴ درصد افزایش به ۴ درصد رسید.

هم چنین به گفته این سازمان، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۱.۱ درصد رسید و در منطقه یورو با ۰.۲ درصد کاهش رقم ۱۷.۳ درصد را به ثبت رساند که پایین ترین سطح از اکتبر ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می‌شود. بیشترین کاهش در نرخ بیکاری جوانان متعلق به یونان با ۱.۲ درصد، ایتالیا با ۰.۸ درصد و اسپانیا با ۰.۷ درصد بوده است. با این حال بیکاری جوانان در این سه کشور هنوز در سطح بالایی است و به ترتیب به ۴۲.۳ درصد، ۳۱.۷ درصد و ۳۵ درصد رسیده است.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.