افت ۵ درصدی واردات رسمی از ترکیه در زمستان گذشته

افت ۵ درصدی واردات رسمی از ترکیه در زمستان گذشته

واردات رسمی ایران از ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷۵۹ میلیون دلار رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، آمارهای منتشر شده از سوی موسسه آمار ترکیه نشان می دهد، حجم مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه در بازه زمانی ژانویه تا مارس 2018، با 3 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به 2.641 میلیارد دلار رسیده است. در ماه های ژانویه تا مارس سال 2017 ارزش تجارت بین دو کشور بالغ بر 2.561 میلیارد دلار اعلام شده بود.
بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در سه ماهه نخست امسال با افت 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 759 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه ماهه نخست سال قبل 802 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
ارزش صادرات ترکیه به ایران در سه ماهه نخست 2018 معادل 1.8 درصد کل صادرات این کشور بوده و ایران در رتبه 19 بزرگترین مقاصد صادراتی این کشور قرار داشته است.
اما واردات ترکیه از ایران در سه ماهه نخست امسال رشد 7 درصدی داشته و از 1.759 میلیارد دلار در سه ماهه نخست 2017 به 1.882 میلیارد دلار در سه ماهه نخست 2018 رسیده است.
واردات ترکیه از ایران در سه ماهه نخست 2018 معادل 3 درصد از کل واردات ترکیه در این مدت بوده است و ایران رتبه 7 در میان کشورهای تامین کننده کالای مورد نیاز این کشور را داشته است .
نفت و گاز مهمترین کالای صادراتی ایران به ترکیه است که افزایش قیمت آن علت عمده رشد ارزش واردات ترکیه از ایران در سه ماهه نخست 2018 بوده است .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.