ساخت خط ریلی رشت –آستارا به جذابیت دالان شمال-جنوب خواهد افزود

ساخت خط ریلی رشت –آستارا به جذابیت دالان شمال-جنوب خواهد افزود

معاون شرکت « راه آهن لجستیک » روسیه گفت : ساخت خط ریلی رشت – آستارا به جذابیت دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب خواهد افزود .

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا ، ادوارد علی رضایف افزود: نبود این بخش خط ریلی مانعی عمده در راه توسعه ظرفیت های دالان حمل و نقل ' شمال- جنوب ' به شمار می رود چرا که در این بخش باید حمل و نقل محموله ها را از خط ریلی به حمل و نقل جاده ای تغییر داد که آن هم موجب افزایش مدت حمل و نقل و کاهش فهرست محموله ها می شود .
شرکت ' راه آهن لجستیک ' روسیه بزرگترین اپراتور لجستیکی چند منظوره در کشور های همسود و بالتیک به شمار می رود.
به گفته علی رضایف آغاز بهره برداری این بخش خط ریلی در قالب دالان حمل و نقل شمال – جنوب تقش مهم در توسعه این طرح بین المللی خواهد داشت .
معاون شرکت ' راه آهن لجستیک ' روسیه تصریح کرد : ساخت خط ریلی رشت – آستارا زمان و بهای حمل و نقل محموله ها را کاهش خواهد داد .
وی افزود: با وجود اینکه حمل و نقل زمینی محموله ها در مقایسه با حمل و نقل دریایی گرانتر است ولی مدت حمل و نقل در رساندن محموله ها به مقصد در امور حمل و نقل در اولویت قرار دارد .
وی اضافه کرد : هنگامی که دالان بین المللی 'شمال-جنوب' در ظرفیت کامل کار کند، همگان شاهد مزایای آن نسبت به حمل و نقل دریایی خواهند شد .
مهمترین پروژه ایران با جمهوری آذربایجان، کریدور شمال - جنوب است که جنوب آسیا را به ش
مال اروپا وصل می کند و مهمترین بخش این کریدور که هم اکنون قطع می باشد، خط آهن رشت - آستارا است، خط آهن تهران - قزوین - رشت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و فقط خط آهن رشت - آستارا می ماند.
جمهوری آذربایجان برای مشارکت در پروژه خط آهن رشت - آستارا اعلام آمادگی کرده است، مدت اجرای پروژه سه سال برآورد شده بود که با تغییر برنامه و انتخاب سه پیمانکار به جای یک پیمانکار و تقسیم کل مسیر به سه بخش، امیدواریم این پروژه طی 15 تا 18 ماه به پایان برسد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.