ارائه اولین گزارش آماری سامانه دادور به وزیر اقتصاد

ارائه اولین گزارش آماری سامانه دادور به وزیر اقتصاد

اولین گزارش آماری و تحلیلی اقدامات انجام شده در سامانه دریافت، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار کشور (دادور) در ۱۵ استان از سوی مرکز ملی پایش محیط کسب و کار ارایه شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، تا تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، تعداد ۱۴ شکایت از دستگاه های اجرایی در پنج استان گیلان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، تهران و هرمزگان در سامانه دادور ثبت شده که از این تعداد، به چهار شکایت پاسخ نهایی ارایه شده و مابقی در حال بررسی است.
این گزارش حاکی است، شکایت های ثبت شده در سامانه دادور استان گیلان مرتبط با عملکرد ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گمرک، منابع طبیعی و آبخیزداری و معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت استان بوده است که دو مورد از شکایت ها پاسخ قطعی دریافت کرده اند.
بنا بر این گزارش، در آذربایجان شرقی نیز سه شکایت در خصوص عملکرد شرکت آب و فاضلاب، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان تامین اجتماعی استان ثبت شده که به یک مورد آن پاسخ قطعی داده شده است.
همچنین در استان تهران سه مورد شکایت از سازمان امور اراضی استان، معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت عمران شهرهای جدید به ثبت رسیده که هر سه مورد در دست بررسی هستند.
این گزارش حاکی است، در استان هرمزگان تعداد دو شکایت از فرمانداری و یک شکایت از سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در سامانه دادور ثبت شده که دو مورد در حال بررسی و یک مورد، پاسخ نهایی داده شده است.
بر این اساس، یک مورد شکایت ثبت شده در سامانه دادور استان کرمانشاه از شرکت توزیع نیروی برق استان نیز ثبت شده و در حال بررسی است. گفتنی است، سامانه دریافت، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار کشور (دادور) در راستای اجرای ماده (۲) دستورالعمل استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور موضوع مصوبه یکم مردادماه سال ۱۳۹۶ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، توسط مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور (مستقر در معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد) با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیاده سازی و راه اندازی شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.