تحقق درآمدهای مالیاتی با تاکتیک گسترش پایه های مالیاتی

تحقق درآمدهای مالیاتی با تاکتیک گسترش پایه های مالیاتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی راهکار تحقق درآمدهای مالیاتی را از طریق گسترش پایه های مالیاتی عنوان کرد و خواستار مهار فرارهای مالیاتی شد.

به گزارش دیوان اقتصاد از خانه ملت، شهاب نادری درباره تحقق درآمدهای مالیاتی کشور گفت: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در رفع مشکلات اقتصادی کشور دارد در این راستا باید اتکای کشور به درآمدهای نفتی کاهش یابد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: برای کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی باید تلاش کرد سایر درآمدها افزایش یابد که می توان به رشد درآمدهای مالیاتی اشاره کرد؛ اما نکته مهم این است این افزایش درآمد به معنی افزایش مالیات نیست بلکه باید پایه مالیاتی گسترش یابد و از طرفی از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود.
نماینده مردم اورامانات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی مجلس در زمینه اخذ مالیات و رفع مشکلات اقدامات مهمی را انجام داده که می توان به تصویب لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر صندوق مکانیزه فروش در کمیسیون و بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.
نادری افزود: ساماندهی پایانه های فروش( POS) موضوعی است که در لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر صندوق مکانیزه فروش لحاظ شده و اقدام مهمی است که در نظام مالیاتی کشور صورت خواهد گرفت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت برای افزایش درآمدهای مالیاتی باید از فرارهای مالیاتی در کشور جلوگیری شود چرا اگر این مهم صورت نگیرد و برای افزایش درآمدهای مالیاتی از ابزار افزایش میزان مالیات استفاده شود قطعا مشکلات بخش تولید کشور در شرایط رکودی بیشتر می شود




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.