روسیه و امارات تفاهم نامه راهبردی امضا کردند

روسیه و امارات تفاهم نامه راهبردی امضا کردند

رهبران روسیه و امارات متحده عربی در راستای گسترش روابط اقتصادی و نزدیکی دیدگاه ها در مسائل منطقه ای و بین المللی، تفاهم نامه مشارکت راهبردی امضا کردند.

به گزارش دیوان اقتصاد، در جریان دیدار ولادیمیر پوتین با با «محمد بن زاید آل نهیان» در خصوص همکاری برای ثبات بازار انرژی و موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای نیز گفت وگو و تبادل نظر شد.
رئیس جمهوری روسیه در این دیدار با بیان اینکه امارات شریکی مطمئن و دیرینه برای روسیه در منطقه است، افزود: تفاهم نامه مشارکت راهبردی گام خوب دیگری برای تحکیم روابط دوجانبه است.
پوتین سپس با اشاره به گسترش همکاری های دو کشور در عرصه های سیاسی و امنیتی، به افزایش مبادلات بازرگانی میان روسیه و امارات اشاره کرد که به گفته وی در سال گذشته 31 درصد رشد داشته است و در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نیز 70 درصد رشد کرده است.
رئیس جمهوری روسیه در ادامه خاطرنشان کرد که با حمایت ولیعهد امارات، صندوق سرمایه گذاری این کشور در روسیه فعالیت می کند و تاکنون بیش از 2 میلیارد دلار در اقتصاد روسیه سرمایه گذاری شده است.
وی سپس به همکاری روسیه با امارات در عرصه انرژی اشاره و اضافه کرد: با تلاش های مشترک ازجمله با مشارکت عربستان سعودی و کشورهای دیگر عضو اوپک بازار جهانی نفت به ثبات رسیده است.
محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات نیز با اشاره به اهمیت توسعه روابط با روسیه برای کشورش اظهار داشت: این روابط را بسیار مهم می دانیم و امیدواریم با همراهی شما همکاری های دو کشور را گسترش دهیم.
پوتین در پایان این دیدار خودرو جدید لیموزین خود به نام «کارتژ» را که ساخت روسیه است و برای نخستین بار در مراسم تحلیف از آن استفاده کرد به ولیعهد امارات نشان داد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.