تسهیل پرداخت فطریه امسال با نرم افزار بانک مسکن«پرنا»

تسهیل پرداخت فطریه امسال با نرم افزار بانک مسکن«پرنا»

همزمان با ایام عید فطر، نرم‌افزار پرداخت همراه «پرنا» به سامانه نیکوکاری و پرداخت فطریه به نفع مددجویان سازمان بهزیستی کشور مجهز شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، شرکت فناوری اطلاعات ناواکو که از شرکت‌های ذیل بانک مسکن به شمار می‌آید، اخیرا نسبت به تولید نرم‌افزار پرداخت همراه تحت عنوان «پرنا» اقدام کرد.
هدف از تولید این نرم افزار گسترش و تسهیل خدمات پرداخت الکترونیک بوده و اجزای مختلف سیستم آن بر پایه «مقررات ناظر بر ارائه دهندگان خدمات پرداخت»، «اداره نظام پرداخت بانک مرکزی» و «شرکت شاپرک» در نظر گرفته شده و همچنین به گونه‌ای طراحی شده تا در برگیرنده طیف وسیع تری از انواع پرداخت الکترونیک باشد.
این هدف با به کارگیری تجهیزات و ابزار ویژه پذیرش و انتقال تراکنش ها که در سیستم های پرداخت الکترونیک به روز دنیا استفاده می شوند، میسر است.
هم اکنون کلیه دارندگان دستگاه های هوشمند اندرویدی از نسخه اندروید ۴٫۲ به بالا، قادر به نصب و بهره برداری از نرم افزار پرداخت الکترونیک پرنا هستند؛ ضمن اینکه به منظور تسهیل و گسترش طیف کاربران، بهره برداری از پرنا به زودی در بر گیرنده‌ کلیه دستگاه های اندرویدی با نسخه ۴٫۰ به بالا خواهد بود.
برابر برنامه‌ریزی صورت گرفته برای توسعه پرنا، در آینده‌ای نزدیک کلیه کاربران گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل iOS نیز قادر خواهند بود از کلیه مارکت‌های معتبر اقدام به نصب پرنا روی دستگاه خود کنند.
پرنا علاوه بر کمک به توسعه بانکداری الکترونیک در کشور، اهداف دیگری همچون حذف هزینه های ناشی از چاپ پول در کشور وعرضه خدمات پرداخت آسان در بازار مصرف، رفع نگرانی ها و مشکلات مردم در پرداخت های الکترونیک روزمره و ارائه راهکارهای آسان در زمینه پرداخت پول در بسترهای تجارت الکترونیک را نیز دنبال می‌کند.
گزارش وضعیت آخرین تراکنش‌های کارت بانک مسکن به تفکیک پایانه، پیگیری تراکنش به تفکیک کد پیگیری، تراکنش‌های روز و نیز تراکنش‌های سه روز آخر، اطلاعات پشتیبان با قابلیت تماس با پشتیبانی، کارت به کارت از مبدا بانک مسکن به تمامی کارت‌های عضو شتاب، اخذ گزارش موجودی، خرید شارژ سیم‌کارت تلفن همراه و نیز پرداخت انواع قبوض خدماتی، از جمله قابلیت‌های نرم‌افزار پرنا است که توسط شرکت ناواکو طراحی و عملیاتی شده است.
در این میان شرکت فناوری اطلاعات ناواکو به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به منظور تسهیل فرآیند خدمات پرداختی، از سرویس پرداخت فطریه و کمک های مردمی به سازمان بهزیستی نیز رونمایی کرده است و این امکان اکنون برای تمام دارندگان کارت بانک مسکن فراهم است که از طریق مراجعه به این نرم‌افزار، فطریه خود را پرداخت کنند تا در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار بگیرد.
برای این منظور کافی است از طریق گزینه «نیکوکاری» در نرم افزار پرنا، نوع پرداختی خود را که می‌تواند یکی از چهار گزینه «فطریه عام»، «فطریه سادات»، «کفاره» و «کمک به بهزیستی به نیت عام باشد» انتخاب کرده و در مرحله بعد با وارد کردن مبلغ، شماره کارت بانک مسکن و رمز دوم، نسبت به پرداخت اقدام کند.

هموطنان عزیز می توانند برای نصب این اپلیکیشن به شرکت فناوری اطلاعات ناواکو به آدرس navaco.ir ویا parna.navako.org مراجعه نمایند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.