ظرفیت انرژی های نو در کشور 2برابر می شود

ظرفیت انرژی های نو در کشور 2برابر می شود

دوشنبه, ژوئن 18, 2018 - 11:09 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: افزایش 2 برابری ظرفیت انرژی های نو در کشور هدف گذاری شده و این رویکرد سالانه طبق برنامه در حال انجام است.

به گزارش دیوان اقتصاد همایون حائری در گفت و گو با ایرنا در شهرستان شوش خوزستان افزود: ظرفیت نصب شده در زمینه انرژی های بادی و خورشیدی در کشور در سال 1395 معادل 250 مگاوات بود و این میزان در سال 1396 به 500 مگاوات افزایش یافت.
وی هدفگذاری امسال برای تولید انرژی های نو در کشور را تولید یکهزار مگاوات انرژی بیان کرد و گفت: انتظار داریم امسال ظرفیت نصب شده واحدهای خورشیدی و بادی در کشور نسبت به سال گذشته 2 برابر شود.

**صادرات یکهزار مگاوات برق به عراق
معاون وزیر نیرو همچنین در خصوص صادرات برق گفت: یکی از قابلیت های صنعت برق کشور صادرات انرژی به کشورهای همسایه می باشد و هم اکنون یکهزار مگاوات انرژی برق به کشور عراق صادر می شود.
حائری بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام کشورهایی که با آنها مرز خاکی دارد تبادل انرژی می کند و این بیانگر این واقعیت است که ایران در زمینه انرژی در منطقه سرآمد است.
وی همچنین در خصوص برقرسانی به روستاهای کشور گفت: تمام روستاهای بالای 10 خانوار کشور از نعمت برق بهره مند هستند.

** مردم در مدیریت مصرف برق همکاری خوبی دارند
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همکاری مردم در مدیریت مصرف برق را موثر و مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای طرح کاهش ساعات اداری در خوزستان نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی داشته و در صورت اجرای این طرح در کل کشور ، پیک مصرف برق را بدون خاموشی سپری خواهیم کرد.

** شوش قطب انرژی برق منطقه می شود
حائری همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح طرح های در دست اجرا در شهرستان شوش در زمینه انرژی بیان کرد: 760 مگاولت آمپر پست انتقال و فوق توزیع برق در شهرستان شوش اجرا شده و یا در دست اجراست که با وارد مدار شدن آنها ظرفیت پست های انتقال و فوق توزیع برق در این منطقه به پنج برابر پیک مصرف خواهد رسید.
وی با بیان اینکه بزودی احداث پست برق 400 کیلو ولت در شهرستان شوش آغاز می شود گفت: با احداث این پست برق قابلیت های خوبی در زمینه انرژی در منطقه ایجاد می شود و شوش به قطب بزرگ منطقه در تامین انرژی برق تبدیل خواهد شد.
حائری افزود: با توسعه زیر ساخت ها در زمینه انرژی امکان توسعه ظرفیت های کشاورزی و صنعتی در شهرستان شوش فراهم می شود.
معاون وزیر نیرو در سفری یک روزه به شهرستان شوش در استان خوزستان از طرح ها و پروژه های برق در دست اجرا در این منطقه دیدن کرد.
شهرستان شوش با215 هزار نفر جمعیت دارای 220روستا وپنج شهر است و از نظر جمعیت پنجمین شهرستان در خوزستان است.
به گفته نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیمی از 220 روستای بخش مرکزی ، فتح المبین و شاوور این شهرستان با مشکل کمبود آب و قطع برق روبه رو هستند.
شهر شوش 100 کیلومتر با اهواز مرکز استان خوزستان فاصله دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.