تحریمها در مراودات تجاری اندونزی با ایران اثر نمی گذارد

تحریمها در مراودات تجاری اندونزی با ایران اثر نمی گذارد

سه‌شنبه, ژوئن 19, 2018 - 11:37 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سفیر اندونزی در ایران گفت: تحریمها علیه ایران هیچ اثری در مراودات تجاری و اقتصادی اندونزی با این جمهوری اسلامی نمی گذارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، اکتاوینو علیمودینو روز سه شنبه در حاشیه سفر یک روزه به اراک، در دیدار با استاندار مرکزی افزود: تحریم های جدید آمریکا نمی تواند در مراودات تجاری اندونزی با ایران موثر باشد چرا که این کشورها به لحاظ مذهبی و شرایط اجتماعی همسو هستند.
سفیر اندونزی در ایران بیان کرد: ایران از امن ترین کشورهای منطقه خاورمیانه و حتی آسیا محسوب می شود و سالانه تعداد زیادی از هموطنان اندونزیایی برای زیارت حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(س) به این کشور سفر می کنند و تاکنون کوچکترین مشکل امنیتی دیده نشده است.
وی اظهار داشت: در موسم اربعین حسینی(ع) نیز مردم کشور اندونزی برای زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) به ایران سفر می کنند و ثبات امنیتی این کشور در مقایسه با همه کشورهای جهان بی نظیر است.
اکتاوینو علیمودینو بیان کرد: اندونزی علاوه بر تقویت مراودات اقتصادی و تجاری با ایران تمایل بسیاری برای تقویت مناسبات در حوزه صنعت گردشگری است و باید موانع موجود در این بخش با همکاری دوجانبه برطرف شود.
وی اضافه کرد: استان مرکزی به لحاظ تنوع تولیدات صنعتی شباهت زیادری با 2 استان اندونزی دارد که در صورت ایجاد ارتباط مدیران صنایع این مناطق می توانند مراودت 2 سویه ارزشمندی را ایجاد کنند.
سفیر کشور اندونزی در ایران ادامه داد: اندونزی از بزرگترین وارد کنندگان پسته و داروهای گیاهی از کشور ایران است که می توان با ایجاد ارتباط تجاری کارشناسی و منطقی همه این محصولات را از استان مرکزی خریداری و به اندونزی وارد کرد.
وی افزود: اتاق بازرگانی اندونزی یک میز تجاری با عنوان ایران دارد که همه ظرفیت های این کشور به صورت کلی تشریح شده است.
اکتاوینو علیمودینو اظهار داشت: صنایع دستی هنرمندان ایرانی به خصوص فرش مورد توجه مردم اندونزی است و واردات این اثر هنری نیز یکی از اهداف تقویت مراودات تجاری اندونزی با ایران است.
استاندار مرکزی نیز در این دیدار گفت: تراز تجاری ایران و اندونزی قابل قبول نیست و باید مناسبات دو کشور توسعه یابد.
سید علی آقازاده بیان کرد: حضور سفیر کشور اندونزی در استان مرکزی باید زمینه تقویت مراودات اقتصادی، تجاری و گردشگری 2 کشور را فراهم کند.
وی اضافه کرد: استان مرکزی علاوه بر ظرفیت های ارزشمند صنعتی، توانمندی های بسیاری در بخش کشاورزی دارد که می تواند همه این محصولات را به کشور اندونزی صادر کند.
استاندار مرکزی گفت: برای تقویت مراودات تجاری ایران و اندونزی لازم است تفاهم نامه ای کارشناسی و علمی بین اتاق بازرگانی 2 کشور منعقد شود.
وی افزود: بیت تاریخی امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، بازار تاریخی اراک و نراق، تکیه ها و حسینیه های شهرستان تفرش و غار چال نخجیر از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی استان مرکزی است که می تواند محل مناسب و جذابی برای گردشگران اندونزیایی باشد.
بازدید از چند واحد تولیدی، شرکت در نمایشگاه گل و گیاه و دیدار با فعالان بخش خصوصی از دیگر برنامه های یک روزه سفر سفیر اندونزی در شهر اراک است.
2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارد.
سفیر کشور بنین نیز در فروردین ماه امسال به همراه یک تیم اقتصادی به استان مرکزی سفر کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.