صربستان خواستار همکاری با ایران در حوزه مسکن است

صربستان خواستار همکاری با ایران در حوزه مسکن است

شنبه, ژوئن 23, 2018 - 03:51 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

زورانا میخایلوویچ وزیر حمل و نقل صربستان در دیدار با محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان، ساختمان سازی و مسکن را از حوزه های جدید و مهم همکاری اقتصادی دو کشور خواند و اظهار داشت که صربستان آماده همکاری های جدی با کشورمان در این زمینه است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، معاون نخست وزیر صربستان همچنین خواستار همکاری بخش های آموزشی دو کشور در حوزه مسکن و شهرسازی شد.
شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان نیز در این نشست حمل و نقل را پایه و اساس توسعه تجارت خواند و آمادگی کشورمان را برای توسعه همکاری های حمل‌ و نقلی با کشور صربستان اعلام کرد.
وی که پس از امضای موافقت نامه همکاری های هوایی ایران و صربستان با خانم زورانا میخایلوویچ معاون نخست وزیر و وزیر حمل و نقل و زیرساختهای صربستان گفت و گو می ‌کرد، گفت که ایران از ظرفیت های خوبی در امر راهسازی و نگهداری جاده برخوردار است و آمادگی دارد که تجربیات خود را در اختیار شرکت های صرب بگذارد.
شریعتمداری با اشاره به توانمندی فنی و مهندسی دو کشور‌ خواستار اجرای پروژه ای مشترک در حوزه زیرساختی بین دو کشور شد.
رئیس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و صربستان،‌ امضای موافقتنامه هوایی بین دو کشور را عامل مهمی در تداوم پروازهای مستقیم دو کشور دانست.
پروازهای مستقیم بین پایتخت های دو کشور بعد از 27 سال وقفه، اسفندماه 1396 توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر با دو پرواز در هفته آغاز شد.
پروازهای شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز از خردادماه 1397 از سرگرفته شد و برخی دیگر از شرکت های هوایی نیز آمادگی خود را برای برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور اعلام کرده اند.
طی هشت ماه گذشته تعداد قابل توجهی از گردشگران ایرانی از صربستان و شهر بلگراد بازدید کرده اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.