ایران و روسیه در زمینه بیمه گری تفاهم نامه همکاری امضا کردند

ایران و روسیه در زمینه بیمه گری تفاهم نامه همکاری امضا کردند

چهارشنبه, ژولیه 4, 2018 - 13:08 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بیمه مرکزی ایران و شرکت ملی بیمه اتکایی روسیه با هدف توسعه اقتصادی و اتحاد و یکپارچگی اجتماعی 2 کشور، در تهران یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش دیوان اقتصاد، تفاهم نامه بیمه های اتکایی ظهر امروز (چهارشنبه) به امضای «عبدالناصر همتی» رئیس کل بیمه مرکزی و «نیکولای گلوشین»، رئیس کل شرکت بیمه اتکایی روسیه رسید.
رئیس کل بیمه مرکزی در آیین امضای این تفاهم نامه، پرداختن به نقش مهم بیمه و بیمه اتکایی در تقویت تجارت خارجی و فرامنطقه ای، توسعه اقتصادی، اتحاد و یکپارچگی اجتماعی 2 کشور را از مفاد این تفاهم نامه ذکر کرد.
همتی ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای همکاری های فنی و تخصصی اتکایی، هماهنگ سازی بیمه نامه های اتکایی دارای اولویت زیاد و در چارچوب قوانین و مقررات ملی 2 کشور را بخشی از مناسبات طرفهای این تفاهم نامه ذکر کرد که نیازمند تعامل و اطمینان گسترده طرفین است.
وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه طرفین باید زمینه حضور و فعالیت عاملین بیمه گری خود در بازارهای بیمه طرف دیگر را، از طریق مشارکت با سایر شرکت‌های بیمه‌ و اتکایی فراهم ‌آورند.
رئیس کل بیمه مرکزی، تبادل دانش و تجارب را از دیگر بندهای این تفاهم نامه خواند و افزود: قرار است طرفین در زمینه های بیمه اتکایی و حاکمیت شرکتی برای بیمه گران اتکایی، مدیریت ریسک و انواع تکنیک های کاهش ریسک، کاربرد فناوری اطلاعات، تشویق آموزش و ارتقای سطح مهارت، ارزیابی خسارت، روش های سرمایه گذاری منابع و ذخایر دانش و تجربیات خود را به طرف مقابل انتقال و آموزش دهند.
وی افزود: اعزام کارشناسان اداری و متخصصین بیمه اتکایی 2 کشور برای شرکت در سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاههای آموزشی موافقت شد تا ارتقای دانش فنی و تخصصی را فراهم سازد.
براساس این تفاهمنامه، طرفین متعهد شدند برای واگذاری و قبولی بیمه‌های اتکایی و توسعه تبادلات متقابل اتکایی، همکاری کنند و هریک گسترش فعالیت های مرتبط با منافع متقابل را تسهیل و به منظور ارایه پوشش اتکایی برای ریسک های پیشنهادی از طریق قراردادهای اتکایی، همکاری کنند.
این تفاهم نامه در 9 ماده تنظیم و از تاریخ امضای 2 کشور شکل اجرایی به خود می گیرد.
به گزارش ایرنا، ، ایران و روسیه دی ماه پارسال توافق نامه بانکی در مسکو امضا کردند که این توافق نامه دربرگیرنده خط اعتباری برای اختصاص به اجرای پروژه های عمرانی و تولیدی در جمهوری اسلامی ایران است که پوشش بیمه این خط اعتباری بر عهده موسسه بیمه«اکسیار» روسیه است.
توافق نامه مزبور در چارچوب یادداشت تفاهم میان بانک مرکزی جمهوری اسلامیی ایران و اکسیم بانک روسیه است که در سال 96 میان طرفین امضا شده بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.