بررسی متغیر های پولی برای بازنگری نرخ سود

بررسی متغیر های پولی برای بازنگری نرخ سود

چهارشنبه, ژولیه 11, 2018 - 04:35 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قائم مقام بانک مرکزی از احتمال بازنگری نرخ سود سپرده ها خبر داد و گفت: بررسی متغیرهای پولی و به خصوص نرخ های سود از اولویت های مطالعاتی و سیاست گذاری بانک مرکزی است.

به گزارش دیوان اقتصاد،اکبر کمیجانی در گفتگو با ایبِنا درباره احتمال تغییر نرخ سود بانکی، افزود: با مطالعاتی که در جریان است نرخ های سود بانکی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت .
قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: البته بررسی متغییرهای پولی و به خصوص نرخ های سود همواره از اولویت های مطالعاتی و سیاست گذاری بانک مرکزی است و بنا به شرایط در این باره تصمیم گیری خواهد شد.
وی درباره حمایت بانک مرکزی و سیستم بانکی از بخش تولید و اشتغال کشور، اظهار داشت: بخشی از منابع پیش بینی شده برای تسهیلات دهی بانک ها طی سال های ۹۵ و ۹۶، به بحث حمایت از تولید و اشتغال بنگاه های کوچک و متوسط اختصاص یافت.
کمیجانی افزود: خوشبختانه با توجه به بررسی های صورت گرفته موارد اثر بخش بوده و با توجه به تمامی این اقدامات و بررسی های صورت گرفته، جمع بندی لازم انجام شده و ظرف چند روز آینده برنامه و سیاست بانک مرکزی در این زمینه اعلام خواهد شد.
قائم مقام بانک مرکزی گفت: تخصیص بخشی از توان تسهیلات دهی پرداختی بانک ها به صنایع کوچک و متوسط (SME ) و همچنین اشتغال زایی به دنبال سیاست های اجرایی در سال ۹۵ و ۹۶، از جمله برنامه ها و اولویت های بانک مرکزی است.
طی چند سال اخیر، با روی کار آمدن موسسات مالی غیر مجاز، مسابقه ای با نام نرخ سود در سیستم بانکی کشور ایجاد شد و حتی نرخ سپرده ها به مرز ۳۰ درصد هم رسید که با هرج مرج و آشفتگی که در بازار ایجاد شد، بانک مرکزی وارد عمل شد و اقدام به تغییر و کاهش نرخ سود سپرده های بانکی کرد.

در همین راستا بانک مرکزی به دفعات نرخ سود را از حدود ۳۰ درصد کاهش داد و در آخرین مرحله شهریور ماه ۱۳۹۶ تاکنون، نرخ سود سپرده ها ۱۵ درصد اعلام شد. اما با نزدیک شدن به شهریور ماه سال جاری و سررسید اوراق مشارکت ریالی با نرخ ۲۰ درصدی شایعات و اظهار نظرهای متفاوتی درباره تغییر نرخ سود سپردهای بانکی به گوش می رسد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.