عليرضا مهرجو معاون مديرعامل بانک تجارت در امور استانها از برنامه اين بانک براي بهينهسازي شبکه شعب، کاهش شعب غيرضرور و اصلاح ساختار سازماني بانک تجارت خبر داد.
شعب کمتر ، خدمات بهتر در بانک تجارت
شعب کمتر ، خدمات بهتر در بانک تجارت
به گزارش دیوان اقتصاد، معاون مديرعامل بانک تجارت با اشاره به گستردگي شعب در سراسر کشور به تشريح برنامههاي اين بانک و لزوم کاهش و بهينهسازي شبکه شعب با هدف چابکسازي و ارائه خدمات ارزنده به مشتريان پرداخت.
مهرجو با اشاره به اينکه موضوع کاهش شعب، بر اساس الزامات مراجع بالادستي و سياستهاي داخلي در بانک تجارت صورت مي،گيرد، گفت: در اين راستا باتوجه به تعدد شعب بانکهاي دولتي، خصوصي و موسسههاي مالي و اعتباري و به دليل حضور و رقابت در بازار فعلي اقداماتي مانند چابکسازي، کاهش هزينهها و استفاده بهينه از پتانسيل موجود را به عنوان اصلي اساسي سرلوحه برنامههاي خود قرار دادهايم . وي افزود: طي سالهاي اخير با توسعه خدمات الکترونيک از جمله پايانههاي فروشگاهي، خودپردازها، موبايل بانک، اينترنت بانک و ... ، دفعات مراجعه به شعب بانکها کاهش يافته و مشتريان بانکها بيشتر به دنبال خدمات الکترونيک و سرويسهاي بر خط هستند.
معاون مديرعامل بانک تجارت با بيان اينکه انتظار به حق سهامداران از اين بانک کسب سود است خاطرنشان کرد: براي رسيدن به اين هدف آيتمهاي مختلفي مطرح شده است که بهينهسازي شعب بانک يکي از موارد تاثيرگذار در سوددهي محسوب ميشود. مواردي همچون کاهش هزينه اداري و پرسنلي و استفاده بهينه از نيروي انساني را ميتوان از نتايج بهينهسازي شبکه شعب دانست. مهرجو افزود: از سوي ديگر با فروش املاک اين شعب، داراييهاي ثابت بانک به دارايي مولد تبديل خواهد شد، در نتيجه افزايش قدرت پرداخت تسهيلات و ارتقاي شاخص سوددهي و رضايتمندي صاحبان سهام را رقم خواهد زد.
عضو هيات عامل بانک تجارت با تاکيد بر برنامه اين بانک براي کاهش تعداد شعب تشريح کرد: ادامه اين روند در قالب يک استراتژي و در دوره سه ساله (از سال 97 تا 99) اجرائي ميشود
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد