پیشنهاد ایران به آمریکا برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های ال.ان.جی به معنی آغاز مذاکره نیست

پیشنهاد ایران به آمریکا برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های ال.ان.جی به معنی آغاز مذاکره نیست

یک‌شنبه, ژولیه 15, 2018 - 05:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

 مدیر شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: دستورالعملی در ارتباط با مذاکرات صادر نشده و بحث بر سر این است که اگر آمریکا تمایل دارد وابستگی اروپا به روسیه کم شود بهتر است در بخش ال.ان.جی و یا خط لوله انتقال گاز ایران به اروپا سرمایه گذاری صورت گیرد و از این طریق وابستگی اروپا به گاز روسیه کاهش پیدا کند.

به گزارش دیوان اقتصاد،مهران امیرمعینی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره پیشنهاد مشارکت آمریکا در توسعه ال.ان.جی ایران اظهار داشت: موضوع مطرح شده در حد پیشنهاد است و دستورالعملی در ارتباط با مذاکرات صادر نشده است. بحث بر سر این است که اگر آمریکا تمایل دارد وابستگی اروپا به روسیه کم شود بهتر است در بخش ال.ان.جی و یا خط لوله انتقال گاز ایران به اروپا سرمایه گذاری صورت گیرد و از این طریق وابستگی اروپا به گاز روسیه کاهش پیدا کند.

وی گفت: این موضوع در حد پیشنهاد است و بحث اینکه با آمریکائی‌ها با این سرعت وارد مذاکره شویم، نیست.

مدیر شرکت ملی صادرات گاز ایران تاکید کرد: تا مباحث سیاسی حل نشود بعید است بتوانیم وارد مسائل اقتصادی شویم، بنابراین این موضوع مفری برای بحث مذاکره در ارتباط با تامین نیاز گاز اروپا است و لاغیر.

وی یادآور شد: مشکل ما با آمریکائی‌ها فعلا سیاسی است وقتی این مسئله حل شود مباحث اقتصادی خود به خود حل می‌شود، بنابراین طرح این موضوع می‌تواند به نوعی منجر به تعدیل سیاست‌های آمریکا در قبال ایران تلقی شود.

                   




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.