آمار جدید از عملکرد بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات

آمار جدید از عملکرد بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات

مسعود ایزدی مدیر ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن اعلام کرد: بیشترین تسهیلات تکلیفی و تبصره ای فصل نخست سال جاری به لحاظ تعداد به بخش حوادث غیرمترقبه اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، مسعود ایزدی، مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن ، با بیان اینکه طی سه ماه نخست سال جاری تسهیلات تکلیفی و تبصره ای در پنج گروه به متقاضیان پرداخت شده است، اظهار کرد: از مجموع ۲۹ هزار و ۱۹۶ فقره تسهیلات تکلیفی پرداخت شده در سه ماه نخست سال ۹۷، بالاترین سهم تسهیلات تکلیفی پرداخت شده به تعداد ۱۲ هزار و ۶۸ فقره به بخش تسهیلات حوادث غیرمترقبه تعلق پیدا کرده است.
ایزدی به تسهیلات نوسازی اختصاص یافته به واحدهای آسیب دیده غیر از طرح مسکن مهر که در حوادث غیرمترقبه آسیب دیده اند، اشاره کرد و به هیبنا گفت: در این بخش معادل ۱۴۲ میلیارد و ۹۱۶ میلیون تومان تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت و بازسازی ۴ هزار و ۳۸۹ واحد آسیب دیده پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بخش دیگری از تسهیلات پرداختی در حوزه حوادث غیرمترقبه ، به ۸۰ واحد مسکونی خارج از طرح مسکن مهر که به مرحله فروش اقساطی رسیده ­اند(فروش اقساطی سهم الشرکه حوادث غیرمترقبه) به ارزش یک میلیارد و ۹۱۸ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت شده است.
به گفته ایزدی تسهیلات جعاله در حوزه حوادث غیرمترقبه نیز به ۷ هزار و ۴۷۹ واحد مسکونی که آسیب دیده­اند پرداخت شده است.
ایزدی تصریح کرد: رقم تسهیلات جعاله پرداخت شده طی سه ماه نخست سال جاری در این بخش معادل ۵۰ میلیارد و ۶۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، تاکید کرد: در مجموع، رقم کل تسهیلات تکلیفی پرداخت شده به حوزه حوادث غیرمترقبه معادل ۱۹۷ میلیارد و ۵۸۰ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان در قالب ۱۲ هزار و ۶۸ فقره تسهیلات طی سه ماه ابتدایی سال ۹۷ بوده است.
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، در بخش دیگری از توضیحات خود به تسهیلات پرداخت شده در بخش بهسازی و نوسازی مسکن روستایی طی سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز مجموعا ۴ هزار و ۴۸۶ فقره تسهیلات با رقمی معادل ۵۹ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان در سه بخش تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی سهم الشرکه درون و خارج از طرح مسکن مهر پرداخت شده است.
وی در این باره توضیح داد: بیشترین سهم تسهیلات پرداختی در این حوزه نیز به تسهیلات فروش اقساطی سهم الشرکه روستایی خارج از طرح مسکن مهر مربوط می­ شود. بررسی­ ها نشان می­ دهد طی سه ماه نخست امسال، تعداد ۲ هزار و ۵۱۴ فقره تسهیلات به ارزش ۳۳ میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۲۳۶ هزار تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است. در عین حال سهم این نوع تسهیلات به واحدهای مسکونی مربوط به طرح مسکن مهر نیز معادل یک هزار و ۲۲ فقره بوده که مجموع ارزش آن معادل ۶ میلیارد و ۱۹۳ میلیون تومان بوده است.
ایزدی پنجمین بخش تسهیلات تکلیفی و تبصره ای را گروه تسهیلات اقشار خاص معرفی کرد و گفت: در این بخش نیز مجموعا یک هزار و ۷۴ فقره تسهیلات به متقاضیان اختصاص پیدا کرده است که بیشترین تسهیلات پرداخت شده در این بخش نیز به تسهیلات خرید مسکن ایثارگران معادل ۹۱۳ فقره مربوط می­شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.