رشد اقتصادی چین به مرز 6.8 درصد رسید

رشد اقتصادی چین به مرز 6.8 درصد رسید

سه‌شنبه, ژولیه 17, 2018 - 03:20 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

با وجود اینکه اقتصاد چین با چالش هایی از سوی آمریکا مواجه شده است آمارها نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی به رقم 6.8 درصد رسیده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، اداره ملی آمار چین روز سه شنبه در تارنمای خود اعلام کرد این رقم نشانه موفقیت در پیشبرد اصلاحات اقتصادی در کشور است.
با این وصف تحلیلگران بازار بر این باورند که به دلیل شروع جنگ تجاری چین و آمریکا و تغییر توازن تجاری، احتمالا رشد تولید ناخالص داخلی (رشد اقتصادی) چین در نیمه دوم سال 2008 میلادی کاهش خواهد یافت.
هدف دولت چین رسیدن به رشد اقتصادی بین 6.5 تا 7 درصد در سال جاری میلادی است و 'لی که چیانگ' نخست وزیر این کشور در اجلاس سالانه کنگره در ماه مارس(اسفند) تاکید کرد کشورش به این هدف دست خواهد یافت.
ارزش اقتصادی چین و تولید ناخالص داخلی این کشور در نیمه اول سال جاری میلادی نیز 6 هزار و 270 میلیارد دلار اعلام شده است در نیمه اول سال 2018 میلادی بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین، میانگین سرانه درامد با 6.6 درصد رشد به دو هزار و 107 دلار رسیده است.
در همین حال سرمایه گذاری چین در دارایی های منقول در این مدت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 9.7 درصد بیشتر شده و نرخ بیکاری نیز 4.8 درصد بوده است که تفاوت زیادی با یک سال قبل نداشته است.
اداره ملی آمار چین همچنین رشد خرده فروشی را 9 درصد، سرمایه گذاری در دارایی های ثابت 6 درصد و رشد تولیدات صنعتی را در شش ماهه اول سال 2018 میلادی 6.7 درصد اعلام کرده است.
گمرک چین نیز دو روز پیش اعلام کرده بود به رغم تنش های تجاری با آمریکا و یکجانبه گرایی های این کشور، ارزش تجارت خارجی چین در نیمه اول سال 2018 میلادی، 7.9 درصد رشد کرده و به 14 هزار و 120 میلیارد یوان معادل 2 هزار و 120 میلیون دلار رسیده است.
این گزارش توسعه اصلاحات و ساخت مناطق تجارت آزاد، بهبود شرایط ساختاری صنعتی کشور و استمرار سیاست درهای باز را از علل افزایش ارزش تجارت خارجی چین اعلام کرده بود




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.