بخش‌خصوصی مخالف با ارز دونرخی

بخش‌خصوصی مخالف با ارز دونرخی

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بخش خصوصی مخالف با ارز دونرخی است، گفت: نقدینگی از ارز هم خطرناک‌تر بوده و همچون بهمنی است که در هر بخش اقتصاد سقوط کند، خسارت جبران‌ناپذیری دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر مسائلی که امروز بر سر واردات خودرو بروز کرد، در سال ۹۶ مدیریت شده بود، این اتفاقات رخ نمی‌داد، این در حالی است که شهریورماه سال گذشته، اتاق بازرگانی تهران نامه‌ای به وزارت صنعت این فساد را گوشزد کرده بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بخش خصوصی با هر گونه ارز دونرخی مخالف است، گفت: هر گونه انحصار و دو نرخی بودن، چیزی جز فساد و رانت به دنبال نخواهد داشت، پس باید بر اساس یک بازار آزاد کنترل شده، اقتصاد ایران در مسائل ارزی هدایت کرد. همچنین در مورد کالاهایی که با ارز دولتی وارد کشور شده است، باید کنترل‌های لازم صورت گیرد تا از راه مالیات و جریمه، با سوءاستفاده به فروش نرسد.

وی تصریح کرد: ارزهایی به قیمت پایین را به برخی واردکنندگان ارایه دادن و بعد در بازار کنترل تعزیری کردن، جواب نخواهد داد. بلکه ارز دولتی باید فقط برای دارو و کالاهای اساسی داده شود.

خوانساری مشکل دیگر اقتصاد ایران را نقدینگی دانست و خاطرنشان کرد: نقدینگی یکی از خطرناک ترین مسائل اقتصاد ایران است که از ارز نیز خطرناک تر است، پس هر روز دیر پرداختن به حل مشکل نقدینگی آفات زیادی را برای اقتصاد خواهد داشت.

خوانساری با بیان اینکه ما از ابتدا با قیمت ۴۲۰۰ تومانی برای هر دلار مخالف بودیم، گفت: دولت از ابتدا اعلام کرد که به هر کالایی که نیاز به ارز داشته باشد، دلار دولتی می‌دهد، بر این اساس ۲۰۰ میلیارد دلار تقاضا برای واردات وجود داشت، در حالیکه بخش خصوصی واقعی به دنبال دریافت ارز رانتی نیست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.