پیشنهاد ایجاد کانال بانکی مشترک ایران و اروپا

پیشنهاد ایجاد کانال بانکی مشترک ایران و اروپا

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران پیشنهاد کرد که یک کانال بانکی بین ایران و اروپا برای نقل و انتقالات مالی ایجاد شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، حمیدرضا صالحی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به سفرهای اخیر بخش خصوصی همراه رییس جمهور به اتریش و سوییس گفت: پیشنهاد ما این است که اتحادیه اروپا و ایران یک کانال بانکی مشخص برای نقل و انتقالات مالی تعیین کنند.
وی ادامه داد که دو طرف برای مصون ماندن بانک ها از تحریم ها و جرایم آمریکا می توانند این نقل و انتقالات را بیمه کنند. عضو اتاق بازرگانی با اشاره به خاموشی های اخیر گفت: یکی از دلایل اصلی این اتفاق، اجرا نشدن قانون هدفمندی یارانه هاست.
محمدرضا انصاری دیگر عضو هیات نمایندگان نیز در این نشست در سخنانی گفت: مسائل اخیر ارزی یک درس بود؛ چرا با وجود هشدارها و تجربه گذشته بازهم تصمیمات اشتباه گرفته می شود.
وی افزود: نامه ای به رییس جمهور نوشتیم که منابع ارزی محدود است و چرا با وجود محدودیت ارزی، اجازه تاراج آن را می دهید؟ ارز دولتی فقط باید برای غذا و دارو پرداخت شود و سایر کالاها از بازار ثانویه ارز خود را با نرخ توافقی بخرند.
انصاری اظهار داشت: اگر با برنامه ریزی بلندمدت و استفاده از ظرفیت های کشور بخواهیم جلو برویم، ظرفیت ٦٠٠ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم؛ این موضوع مشروط به استفاده از تجربه مالزی و ترکیه است.
وی افزود: بیانیه ای را خطاب به دولت نوشتیم ولی آن را منتشر نکردیم زیرا محیط کشور ما امروز به شدت تحت تاثیر محیط بین المللی است. انصاری گفت: دولت باید در تصمیم سازی و تصمیم گیری های خود از بخش خصوصی کمک مشورتی بگیرند؛ البته این رابطه دو طرفه است.

عضو هیات نمایندگان ادامه داد: دولت، حکومت و بخش خصوصی و مردم در یک قایق هستیم و اگر غرق شویم همه با هم غرق می شویم. وی تصریح کرد که دولت امروز دیپلماسی مشخص اقتصادی و ابزار کنترلی اقتصادی در داخل ندارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.