گسترش اخلاق در بازار سرمایه

گسترش اخلاق در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برنامه این سازمان برای تربیت سفیران بازار سرمایه گفت: تلاش داریم اخلاق در بورس و قواعد سرمایه گذاری را ترویج کنیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، شاپور محمدی در مراسم اختتامیه لیگ ستارگان بورس با بیان اینکه فرهنگسازی و آموزش همواره یکی از اهداف اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار همواره تلاش کرده تا نقش خود را در این حوزه ایفا کند و بر این اساس با برگزاری لیگ ستارگان بورس بتواند مسئولیت های اجتماعی خود را نیز در حوزه بازار سرمایه به خوبی به انجام رساند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: لیگ ستارگان بورس می تواند یک دانشگاه عملی برای بازار سرمایه باشد و دانشجویان برگزیده در این حوزه به عنوان سفیران بازار سرمایه مشغول به فعالیت و اطلاع رسانی شوند، این در شرایطی است که به طور قطع پس از پایان این رقابت شاهد حضور موفق این افراد در محیط کسب و کار مرتبط با بورس خواهیم بود.
وی تصریح کرد: دانشگاه با آموزش سازماندهی شده تنها می تواند برخی تئوری ها را به دانشجویان بیاموزد در حالی که اخلاق بازار سرمایه، قوانین و رویه ها، تجربه ها و مواردی از این دست تنها از طریق برگزاری رویدادهای عملیاتی در حوزه بورس و بازار سرمایه عملیاتی می شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری چنین رویدادهایی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، تربیت سفیران بازار سرمایه از بطن دانشگاه است تا بتوانیم دانشجویانی که از هوش مالی برخوردار هستند را وارد فعالیت کرده و آنها نیز از طریق بازار سرمایه کسب درآمد داشته باشند.

دبیر شورای عالی بورس افزود: امیدواریم چنین رویدادهایی زمینه آشنایی نخبگان جامعه با راه و روش صحیح سرمایه گذاری در بخش واقعی اقتصاد را فراهم کند و گامی در راستای ارتقای آموزش و فرهنگسازی بردارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.