رشد ۳۵ درصدی پرداخت تسهیلات در بانک مسکن

رشد ۳۵ درصدی پرداخت تسهیلات در بانک مسکن

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از رشد ۳۵درصدی پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن به متقاضیان خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد حسن علمداری، اعلام کرد: در سه ماهه اول سال جاری پرداخت انواع تسهیلات به متقاضیان از سوی بانک مسکن به لحاظ مبلغ کل تسهیلات پرداخت شده معادل ۳۵.۳درصد افزایش یافته است.
وی افزود: کل تسهیلات منعقد شده و اعطایی طی سه ماهه اول سال جاری معادل ۳هزار و ۵۰میلیارد تومان بوده که این میزان در مدت مشابه سال قبل (سه ماهه اول سال ۹۶) حدود ۲هزار و ۲۵۰میلیارد تومان اعلام شده بود.
علمداری همچنین گفت: در سه ماهه اول سال ۹۷ (فصل بهار)، در مجموع ۸۵هزار و ۱۴۰فقره تسهیلات منعقد شده یا اعطایی در بانک مسکن برآورد شده که این میزان در سه ماهه اول سال قبل برابر با ۴۶هزار و ۷۱۸فقره تسهیلات بوده که نشان دهنده رشد قابل توجه حجم پرداخت تسهیلات به انواع متقاضیان از سوی بانک مسکن است.
وی همچنین در تشریح عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به متقاضیان در خرداد ماه امسال اعلام کرد: در خرداد ماه امسال تعداد ۴۵هزار و ۲۹۳فقره تسهیلات منعقد شده و اعطایی از سوی بانک مسکن انجام شده که به لحاظ مبلغ نیز برابر با هزار میلیارد و ۵۵۰میلیون تومان بوده است؛ درصد رشد مبلغ تسهیلات پرداخت شده در خردادماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (خرداد ۹۶) برابر با ۴۸درصد است؛ در خرداد ماه سال گذشته مجموعا به لحاظ تعداد ۲۴هزار و ۹۳فقره انواع تسهیلات منعقد شده و اعطایی به متقاضیان اعلام شد که مبلغ کل این تسهیلات نیز حدود هزار میلیارد تومان بوده است.
علمداری با اشاره به اینکه تسهیلات پرداخت شده در سه ماهه اول سال جاری و خرداد ماه امسال مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی، قرض الحسنه ازدواج، ودیعه و تکمیل مسکن، سایر تسهیلات قرض الحسنه، جعاله، فروش اقساطی خرید و ... بوده اعلام کرد: در سه ماهه اول سال ۹۷در مجموع ۷۲۵۸فقره تسهیلات ساخت مسکن در قالب تسهیلات مشارکت مدنی منعقد شده است که به لحاظ مبلغ برابر با ۴۹۴میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان بوده است. همچنین در خرداد ماه امسال۱۸۷میلیارد و ۴۵۵میلیون تومان تسهیلات مشارکت مدنی منعقد شده است. بنا بر اعلام وی تعداد واحدهای ایجاد شده ناشی از مشارکت مدنی طی سه ماهه اول سال جاری بالغ بر ۱۲هزار و ۲۸۳واحد بوده است.
هم اکنون بخش قابل توجهی از این تسهیلات در قالب تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن به متقاضیان و سازندگان واجد شرایط پرداخت می شود. همچنین در سه ماهه اول سال ۹۷، مجموعا ۴۲۴۸فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ودیعه و تکمیل مسکن به متقاضیان با ارزش کل ۶۴میلیارد و ۴۹۰میلیون تومان به متقاضیان این تسهیلات پرداخت شده که از این میزان ۵۴میلیارد و ۹۷۵میلیون تومان مربوط به تسهیلات پرداخت شده در این گروه در خرداد ماه ۹۷بوده است.
در سه ماهه اول سال جاری همچنین ۲۵هزار و ۸۶۷فقره تسهیلات جعاله (تسهیلات تعمیرات مسکن) به متقاضیان این تسهیلات پرداخت شده؛ ارزش ریالی این تسهیلات برابر با ۳۹۳میلیارد و ۶۲۰میلیون تومان بوده است. از این میزان ۲۰۳میلیارد و ۷۳۳میلیون تومان در خرداد ماه امسال پرداخت شده که نشان دهنده افزایش میزان تقاضا برای دریافت این تسهیلات در خردادماه نسبت به دو ماه اردیبهشت و فروردین بوده است. هم اکنون تسهیلات جعاله مسکن از طریق خرید اوراق حق تقدم دریافت تسهیلات با سقف ۲۰میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می شود؛ این تسهیلات در زمان پرداخت تسهیلات خرید و در صورت درخواست متقاضی از سوی بانک به متقاضیان پرداخت می شود.
علمداری تصریح کرد: همچنین در سه ماهه اول امسال تعداد ۴۰هزار و ۶۶۲فقره تسهیلات در قالب فروش اقساطی خرید به متقاضیان پرداخت شده که اصل و سود این تسهیلات برابر با ۳هزار و ۷۵۵میلیارد و ۱۰۲میلیون تومان بوده است. در خرداد ماه نیز معادل هزار و ۳۰میلیارد و ۷۴۸میلیون تومان تسهیلات مربوط به این بخش بوده است. به گفته وی، علاوه بر آنچه گفته شد در حوزه مرابحه، خرید دین و اجاره به شرط تملیک نیز تسهیلاتی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.